Szociológiai, gazdasági és sok más értelemben is érdekes a Cofidis által elvégzett kutatás, melynek célja, hogy kiderítse: mit vásárolnak egymásnak az emberek karácsonykor Magyarországon.
18-69 éveseket kérdezett a cég, összesen ötszázan válaszoltak, az elmúlt három év ajándékozási szokásait vizsgálták.
Furcsa vagy sem, elsősorban ruhákat, kiegészítőket, szépségápolási termékeket és játékokat ajándékozunk egymásnak. Érdekes, hogy a válaszadók közel felénél a ruházati termékek a legnépszerűbbek, míg például a könyv és az élelmiszer a „középmezőnyben” található. Utóbbi előzi azért előbbit.
A konyhai eszközök, kisgépek a lista alján helyezkednek el, a legkevesebben ékszerrel és utalvánnyal lepik meg szeretteiket. Ezeknek a tételeknek a legborsosabb az ára, így a lakosság általános anyagi helyzetéből kiindulva annyira nem meglepő, hogy ez az eredmény született.
A Cofidis felmérésének egyik legérdekesebb pontja, hogy a válaszadók közel negyede maga készíti az ajándékait karácsonyra. Az átlagos költés egy főre vetítve tavaly 31 900 forint volt, idén kevesebbet terveznek kiadni a karácsonyi költségre az emberek (29 500 forint).
A többség az aktuális havi jövedelméből költ a meglepetésekre, kevesebben a megtakarításból, tíz százalék hitelt vesz fel erre a célra. Hatvan százalék elsősorban plázában vásárolja meg a karácsonyi ajándékot, emellett a szupermarketek és a webshopok a legnépszerűbbek.
(Promotions via MTI)