promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Kész van az első drón, melynek mi magunk leszünk a pilótái

Kész van az első drón, melynek mi magunk leszünk a pilótái

Borítókép:  Fotó: Youtube
Színes
Kategória fejléc
Promotions
Amióta a székelyföldi falvakba drónnal viszi a palackokat a Csíki sör, nagy vágyam, hogy egyszer én is levegőbe emelkedjek egy ilyen szerekezettel. Végre megtehetem, ugyanis elkészült a Hexa, másnéven Lift Aircraft. A szerkezet összesen 18 elektromos motor és propeller segítségével emeli a levegőbe a világ első személyszállító drónját. A négy dokkolója révén az ember szárazföldön és a vízen is biztonságosan leteheti a gépet. A földi állomásokon töltőpontokat helyez el a gyártó, a motorokat itt lehet újratölteni.

Hogy miképp lehet igénybe venni a drónszolgáltatást? Le kell tölteni a Lift appot, és lefoglalni a legközelebbi szerkezetet a kívánt időszakra. Ez persze nem elég a repüléshez: a cég egy virtuális szimulátorral készíti fel a kalandvágyó „pilótákat”, és a gyakorlás végén egy sikeres tesztet is csinálni kell. Maga a kiképzés 150-200 dollárba kerül.

Ha mindez megvan, a drónhoz tartozó kísérőszemélyzet ülteti be az embert a pilótaülésbe, s hajtja végre az utolsó simításokat. A repülési idő 8-15 percig tarthat, s értelemszerűen a hideg, az oxigéntartalom, és a repülési szabályzatok figyelembe vételével a szerkezet bizonyos magasság felett nem repülhet. A pilóta folyamatosan rádiókapcsolatot fog fenntartani a Hexa irányítóközpontjával, s bármiféle gond esetén át tudja venni az irányítást a gép felett. Ha súlyos működési probléma lépne fel, ejtőernyővel is el lehet hagyni a Hexát.  

A gyártó tervei szerint jövőre 25 amerikai városban is el lehet majd kezdeni használni a városi légi közlekedési eszközt – nagyjából a MOL Bubi vagy a MOL Limo mintájára lehet elképzelni –, hogy mennyiért, még nem nyilvános. A fizikai követelmények: a pilóta nem lehet magasabb 195 centinél, nem nyomhat többet 113 kilónál, de 18 évesnél idősebbnek kell lennie.

A Lift Aircraft feltalálója Matt Chasen, akinek pilóta végzettsége is van, de a Boingnél is dolgozott műszaki és légiforgalmi mérnökként, az F-22-esekkel foglalkozott.

(Gaba)