Keresés

Elérhetőségek

Központi e-mail cím
info [kukac] promotions.hu

Szerkesztőségi e-mail cím
szerk [kukac] promotions.hu

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

Őrületes pénzeket keres a Facebook

Őrületes pénzeket keres a Facebook

Színes

Őrületes pénzeket keres a Facebook

Színes

Promotions - 2017.02.02. 17:45
Ma már egyre trendibb távol maradni a Facebooktól, de a felhasználók száma még így is folyamatosan emelkedik. Sokan csak ritkán lépnek fel, ha például nagyon írni akarnak valakinek, de nő azoknak is a tábora, akik minden nap aktív felhasználók. Egy év alatt 1,03 milliárdról 1,22 milliárdra nőtt azoknak a száma, akik nap mint nap rákukkantanak a profiljukra. Az okostelefon használat térnyerése persze nagyon sokat dobott ezen. A havi 1,86 milliárd felhasználóból 1,74 milliárdan a telefonjukon is használják a közösségi teret. Ha a naponta aktív embereket nézzük, akkor pedig látható, hogy közülük szinte mindenki aktív mobilról is: 1,22 milliárdból 1,14 milliárdan. Ez a növekedés a bevételekre is jó hatással van, de több pénzt is szed be a cég a hirdetőktől.

A közösségi oldal azért is alakította át az algoritmusát, mert nem akarták, hogy mindenféle hirdetés árassza el a hírfolyamunkat. Így egy Facebook profillal rendelkező cég, ha valami nagyon fontosat akar közölni, kénytelen fizetni a kiemelésért, hogy az adott közlemény, vagy reklám minél több embert érjen el. A Facebook mostanság frissíti a népszerű témákat ajánló Trending funkció mögött lapuló algoritmusokat, hogy megakadályozza az állhírek terjedését. Hogyan működik a közösségi oldal algoritmus rendszere, az még mindig rejtély, ezt ugyanis üzleti titokként kezelik.

Azt viszont már sokan észrevehettétek, hogy a Facebook figyeli, milyen tartalmakkal lépünk interakcióba. Nagyobb eséllyel kapunk hirdetést abban a témában az üzenőfalunkon, amiket lájkolunk vagy megosztunk.
 
A hirdetők pumpálják a pénzt a Facebookba, ami erősítette is a céget. 2015 utolsó negyedévében 5,8 milliárd dollár folyt be Zuckerberg-hez, tavaly október és december között 8,8 milliárd – ez 51 százalékos erősödést jelent. A profit is nagyot ugrott: 1,56 milliárdról 3,5 milliárd dollárra, itt már 128 százalékos a változás.

Mit jelent ez a felhasználókat nézve? A közösségi oldal az utolsó negyedévben 4,83 dollárt, vagyis egy hónapra elosztva és átszámolva nagyjából 462 forintot keresett egy felhasználón. Szóval igen, majdnem 500 forinttal te is beszállsz, még ha nem is tudsz róla. Lehet nem hirdetsz, de látod a hirdetést. Ez a szám a jövőben egészen biztosan csak nőni fog. (Torony; HVG)

Legolvasottabb hírek