A svájci nagyhalak mindezek mellett első körben az alábbiakat nyilatkozták a még éppen csak kész, a megvásárolhatóságtól hónapokra lévő okosóráról:
– “Ennek az órának nincs szexepilje. Túlságosan nőies és túlságosan hasonlít a többi, már piacon lévő okosórára. Hogy teljesen őszinte legyek, úgy néz ki, mintha egy éppen csak beiratkozott hallgató rajzolta volna.” – Jean-Claude Biver, az LVMH-konszern óra üzletágának (így többek között a TAG Heuer-nek, a Zenith-nek és az Hublot-nak) vezetője, egyben híres sajtkészítő.
– “Minket nem igazán aggaszt az Apple Watch. A bemutató időpontja arról árulkodik, hogy hogy az Apple éppolyan ideges, mint a hasonló cégek. Mivel a verseny egyre keményebb ezen a piacon, ezért a márka úgy érezte, hogy kötelező új üzleti területen megjelennie.Ha az okosórák valóban nagy dologgá válnak, úgy a Swatch és a Tissot számára is ott lesz az esély. Ha kiegészítő funkciókat kell beépíteni az órába, akkor a legjobb helyzetben vagyunk, hiszen ismerjük az elemeket, a mikrochipeket és a kijelzőket. A fő feladatunk a szép órák készítése. Ezzel sokkal jobb helyzetben vagyunk, mint az IT-gyártók.” – Nick Hayek, a Swatch Group (Breguet, Harry Winston, Blackpain, Glashutte, Omega, stb.) vezetője.
– “Mérlegelve azt a tényt, hogy a svájci óraipar legfőbb erőssége éppen a mikroméretű szerkezetek gyártása, ezért a képességek adottak ahhoz, hogy belépjünk ebbe a szegmensbe. Mindez végeredményben egy üzleti döntés.” – Jean-Daniel Pasche, a Svájci Óraipari Szövetség elnöke.
Ezt az álláspontot elnézve azért lehet, hogy hamarosan alaposan meglepődnek majd a svájciak. Reméljük azért nem gondolják mindezt teljesen komolyan és emlékeznek még a ’70-es évek Quatrz-krízisére, ami majdnem végleg maga alá gyűrte az iparágat.