Az egy hétig tartó kutatásban, amelyben tudtán kívül közel 690 ezer felhasználó vett részt, a Facebook egyik alkalmazottja két egyetemi kutató és egy algoritmus segítéségével úgy manipulálta az alanyok hírfolyamát, hogy azokon csak pozitív vagy negatív üzenetek jelenjenek meg, majd megvizsgálták, hogy az így kiváltott érzelmek mennyire terjednek a közösségi oldalon.
A kísérlet kimutatta, hogy a közösségi oldalak által kiváltott érzelmek nagyon hasonlítanak ahhoz, amit a valóságban is tapasztalunk: amikor valakihez csupa negatív státuszüzenet jutott el, akkor ő is hajlamosabb volt negatív üzeneteket posztolni, és ugyanez fordítva is igaznak bizonyult: pozitív üzenetek hatására az emberek pozitívabbak lettek (bár hogy ezek az üzenetek mennyire voltak őszinték, vagy mennyire szóltak pusztán a külvilágnak, azt a kutatók nem vizsgálták).
A Facebooknak egyébként a regisztrációval minden felhasználó által automatikusan elfogadott felhasználói feltételek szerint joga van efféle kutatások lefolytatásához, bár arra, hogy ilyen nagyszabású pszichológiai kísérleteket is végeznek, eddig senki sem gondolt.