Akárcsak egy hete, úgy most is az aragóniai pályán versenyzett a MotoGP mezőnye, a Terueli Nagydíjat rendezték ezen a hétvégén.
Repsol Honda:
Az utóbbi hetek egyik legérdekesebb pletykája a gyári Honda csapatot övezte. A névadó szponzoruk a Repsol már nagyon régóta támogatja az istállót, egészen pontosan 1995 óta tart a kontraktus. Felröppentek ugyan olyan hírek is, miszerint ennek az idei szezonnal vége lesz, sőt arról is beszéltek, hogy a Red Bull veheti majd át esetleg a helyüket.
Mindez azért is alaptalan, mert bár az energiaitalos cégnek köze van a Hondásokhoz is, sokkal inkább a KTM élvez számukra prioritást. A spanyol kenő és üzemanyag gyártóval köttetett új szerződés két évre szól , vagyis 2022 végéig, biztosan marad a régi felállás.
The Teams' Championship started in 2002, the Repsol Honda Team have won it 10 times. This has led to nine triple crowns #RepsolHonda2022 pic.twitter.com/EPPrQbqMnm
— Repsol Honda Team (@HRC_MotoGP) October 22, 2020
Egy majdnem tökéletes hétvége:
A japán Takaaki Nakagami 2018-ban került a királykategóriába és azon belül az LCR Hondához. Most pénteken jött a hír, hogy ami jövő évi pilótafelállásokat illeti helyére került a kirakósnak egy újabb darabja, miután Nakagami újabb két éves szerződést írt alá jelenlegi csapatával. Nem valószínű, hogy ettől, de másnap elképesztően motorozott és megszerezte a szatellit Hondával a pole pozíciót. Mindez azért is érdekes, mert 16 évvel ezelőtt volt utoljára példa arra, hogy egy japán versenyző induljon az élről a MotoGP-ben, akkor Makoto Tamadanak sikerült ez a bravúr.
A versenyhétvége tehát alakulhatott volna tökéletesen is, miután a rajtot is jól elkapta a 28 éves versenyző, de mindössze néhány kanyar után túl vállalta magát és végül egy csúnya bukás lett a vége.
From elation to despair!
— MotoGP™ (@MotoGP) October 25, 2020
This was the moment @takanakagami30's hopes of a maiden win were crushed! #AlcanizGP pic.twitter.com/uytfbDnSQb
A Hondásoknak nagyon nem jött össze ez a vasárnap, Alex Marquez is hozhatott volna nekik egy dobogót, de ő is eldobta a gépet a futam során.
Futamok:
Ha pedig már a MotoGP kategória futama szóba került, az említett két bukáson kívül volt még egy, amit Brad Binder hozott össze közvetlen a rajt után, miután kilökte Jack Millert, így mindketten ideje korán búcsúztak. Amíg a Honda szomorú lehetett a nap végére, addig a Petronas Yamahánál pont fordítva volt a helyzet. A világbajnoki címért küzdő Fabio Quartararo ugyanis már a múlthéten is szenvedett a futam közben a motorral és ez most sem változott, viszont csapatársa Franco Morbidelli attól kezdve, hogy már az első körben megörökölte az első helyet nem is engedte ki a kezéből egészen a leintésig.
A második helyen a múlt heti győztes Alex Rins végzett, a dobogóra pedig csapattársa Joan Mir fért még fel, aki ezzel maradt az élen a pontversenyben 14 pontos előnnyel Quartararo előtt.
A dominant performance, the ride of a potential champion?
— MotoGP™ (@MotoGP) October 25, 2020
Your #AlcanizGP winner, @FrankyMorbido12! #MotoGP pic.twitter.com/a4baZfucTa
Ami a kisebb kategóriákat illeti, a Moto3-ban a szokásos őrület folyt, szinte végig egy bolyban haladt a mezőny nagy része, a leintéskor is az első kilenc egy másodpercen zárt. A szélárnyékozás miatt várható volt, hogy az jár majd a legrosszabbul aki az élen marad, mert hiába az első helyen kezdi meg az ember a célegyenest, ha a többiek simán legyorsulják majd. A pontversenyben élen álló Albert Arenas volt most a vesztes, aki így még a dobogóról is lecsúszott, a Leopard Racing motorosa, Jaume Masia viszont köszönte szépen és megnyerte a futamot.
A Moto2-ben sokkal simábban alakultak a dolgok, főként, hogy Sam Lowes nagyon elkapta a fonalat. Az angol versenyző rajt cél győzelmet aratott, ráadásul több mint nyolc másodperces előnnyel nyert a második helyezett Fabio di Giannantonio előtt, rajtuk kívül még Enea Bastianini fért fel a pódiumra.
Lowes sikerei két okból érdekesek, egyrészt ezzel vezet az összetettben 7 pontos előnnyel Bastianini előtt, másrészt utoljára 1971-ben fordult elő, hogy egy honfitársa egymás után háromszor nyerjen világbajnoki futamot a középső géposztályban.
7 points clear with 3 to go!
— MotoGP™ (@MotoGP) October 25, 2020
Could @SamLowes_22 become the first British #Moto2 World Champion? #AlcanizGP pic.twitter.com/MMTM9BNRaZ
Három verseny van még hátra az idei szezonból, a következő az Európai Nagydíj lesz Valenciában.