Minden szempontból rendhagyó versenyt rendeztek Mugellóban, két piros zászló után Lewis Hamilton tudott győzni.
Bár nem túl nagy számban, de idén először nézők is voltak a helyszínen, a Ferrari az 1000. versenyére készült, a két Mercedes pedig az első sorba kvalifikált. Körülbelül így várta a mezőny a Toszkán Nagydíjat, melyet soha korábban nem rendeztek meg a Formula 1 történetében. Mivel a koronavírus - járvány miatt több versenyt is töröltek az eredeti versenynaptárból, így szükség volt beugrókra, melyek közül Mugello volt az egyik.
A futam még el sem kezdődött, a Red Bullnál viszont máris gondok akadtak, Max Verstappen motorhibákra panaszkodott. Állítólag szoftverhiba okozta és nem sokkal a kezdés előtt úgy tűnt megoldották a problémát, de végül ezen vesztett rajta.
A pálya elég szűkös, így számítani lehetett arra, hogy elég hamar bejön a pályára a Safety Car. Hamilton elrontotta a rajtot, Bottas megelőzte, Charles Leclerc pedig feljött a harmadik helyig. A rajt utáni balesetben Grosjean és Raikkönen koccant Gasly autójával, ennek pedig Verstappen itta meg a levét. Eleve lelassult az autója, végül az ütközések miatt a sóderágyban végezte. Vettel balszerencséje is tovább folytatódott, az első szárnyát törte meg a megpördülő Carlos Sainz miatt és a későbbiekben is csak a pontszerzés volt neki a maximum.
A futam mintha el sem akart volna kezdődni, az újraindítás után Giovinazzi ütötte ki Kevin Magnussent, amivel hatalmas balesetet és egy piros zászlót okozott, a két érintett mellett, Sainz és Latifi esett még ki emiatt. A megszakítás alatt Esteban Ocon is kiszállt a buliból, mivel a fékproblémák miatt nem tudott volna újraindulni.
Carlos' onboard is scary #TuscanGP | #SF1000GP pic.twitter.com/QsCL0Xw2kn
— Did Ferrari Win? (@DidFerrariWinF1) September 13, 2020
13 pilóta maradt versenyben a második rajtnál, amiből már Hamilton jött ki a legjobban, a Mercedesek pedig maradtak az élen. Mögöttük Leclerc megtartotta a pozícióját, a nagy vesztes pedig Albon volt, mert a 7. helyre csúszott vissza. A monacói végül a 18. körtől elkezdte veszíteni a pozíciókat, előbb Stroll majd Ricciardo és Perez hagyta ott, mivel elkezdtek fogyni az abroncsai.
A gumikopás kérdése ezen a pályán kulcsfontosságú volt, az elég durva az aszfalt miatt, a Pirelli pont ezért a három legkeményebb keveréket hozta el. Előzetesen a két kiállásos taktika tűnt kifizetődőnek, de a történtek átírták a dolgokat, a többség a 28. kör környékén jött ki friss gumikért és csak egy kiállásra játszott. Ezekből a címvédő jött ki a legjobban, mivel egy egész szép előnyt kiautózott a csapattárssal szemben.
Mikor már eldőlni látszódtak a dolgok, a 44. körben Stroll törte össze a Racing Pointot egy bal hátsó defekt után, így pedig 15 körrel a vége előtt ismét piros zászló következett. Kimi Raikkönennek sem ez volt a szerencsenapja, rosszkor hajtott be a boxba és egy öt másodperces büntetéssel fejezte be a futamot.
KIRMIZI BAYRAK
— Motorsport Türkiye (@Motorsport_TR) September 13, 2020
Lance Stroll lastiği patladıktan sonra kontrolü kaybetti ve bariyerlere çarptı!
Olay sonrasında önce güvenlik aracı dahil oldu ancak sezon kırmızı bayrak ile durduruldu.
Stroll'ün üzüntüsü #F1 | #TuscanGP pic.twitter.com/9CXDJAcuB7
A következő újraindításnál Hamilton az élen maradt, a meglepetést pedig Daniel Ricciardo szolgáltatta, aki ha csak egy körig is, de ott volt a második helyen, az ausztrál végül a 4.helyen zárt. A Mercedesek az utolsó körökben kapcsoltak rá és megpróbáltak ellógni, de a leggyorsabb körért járó egy pontot is szerették volna. Utóbbi és a futamgyőzelem is a hatszoros világbajnoké lett, aki szintén ki maradt minden buliból és tovább növelte előnyét a pontversenyben.
A dobogóra még Alexander Albon fért fel, akinek életében először sikerült ez, a Ferrarik pedig egy kettős pontszerzéssel ünnepelték a jubileumot.