promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Mutatjuk, hogyan készül 3D-s nyomtatóval New Balance új csukája

Mutatjuk, hogyan készül 3D-s nyomtatóval New Balance új csukája

Borítókép:  fortune.com
Sport & Szabadidő
Kategória fejléc

A New Balance két éve kezdett el dolgozni egy 3D-s nyomtatással foglalkozó céggel. A munka során szabadalmaztatott egy új anyagot, mellyel hallatlan kényelmet ígérnek a vásárlóknak. Ebből az anyagból készíti legújabb cipőjének talpát a NB, mely elindult a digitális gyártás felé. Videó. 

Akinek van futócipője, nagy valószínűség szerint olyan darabbal rendelkezik, melynek a talpát rugalmas szintetikus habból készítették. EVA, ez a rövidítése az anyagnak. Strapabíró egy ideig, viszont pár száz kilométer után ez is elhasználódik a nyomás hatására, s cserélhetjük is ki a cipőt. A cipőgyárak ezért javában kísérleteznek különböző anyagokkal, mellyel helyettesíteni lehet az EVA-t. A New Balance két éve elkezdett együtt dolgozni a massachusettsi Formlabs nevű céggel, mely 3D-s nyomtatással foglalkozik, s rajta vannak a megoldáson.

A Wired arról ír, hogy kifejlesztették a TripleCellt, melynek alkotóeleme egy most szabadalmaztatott fotopolimer anyag, a neve Rebound Resin. LFS, vagyis alacsony nyomású sztereolitográfia – ez a neve a technikának, melynek révén hajlékony, ám ellenálló fotopolimert nyertek a 3D-s nyomtatás végén. (Fotó: newbalance.com)

A cég most piacra dobja a 990 Sport nevű darabjának felújított változatát, melynek a talpa már Triple Cellből készül. A 185 dollárba kerülő cipő az ígéretek szerint könnyebb, tartósabb lesz azoknál a futócipőknél, melynek a talpa EVA-ból készült. Mindössze 500 párt gyártanak le belőle.

A tervek szerint a következő két évben még két új cipőfajtát akarnak forgalomba hozni az új technológiával.

A fejlesztésnek van magyar szála is, a Formlabs termékmenedzserét Lakatos Dávidnak hívják. Csapatával több százszor tesztelték az anyagot, mire elérték a megfelelő rugalmasságot, és hogy a cipőtalp működése minél több energiát spóroljon a használójának.

A cipőiparban már más is használ 3D technológiát, ilyen például az Adidas. Ám vele szemben a New Balance nem a kinézetben szeretne újítani, hanem a cipő teljesítményét, tartósságát szeretné javítani. A világbajnok és olimpiai bronzérmes futó, Jenny Simpson és a Toronto Raptors-szal a napokban NBA-aranygyűrűt nyerő Kawhi Leonard is az új termék reklámozói lesznek.

A New Balance most azon dolgozik, hogy a Formlabs-szel közössen létrehozzanak egy telephelyet Methuenben, Massachutsetts-ben, ahol nagyobb ütemben folytatódhat a közös munka. A vállalat ugyanis a közeli jövőben szeretne minél inkább átállni a digitális gyártásra.