promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Nagy baj lehet a Lissnél, akár csődbe is mehet a társaság?

Nagy baj lehet a Lissnél, akár csődbe is mehet a társaság?

Helyi Hírek
Kategória fejléc
Promotions

A magyar Liss az egyik legnagyobb patrongyártó a kontinensen. 1960 óta működik Répcelakon, piaca stabil, termékeinek legalább 95 százaléka export formájában talál vevőre. Közel két évtizede százszázalékos magyar tulajdonban lévő vállalkozás.

A Liss Zrt. - jogelődjei révén - az 1960-as évektől kezdődően gyárt gázzal töltött patronokat. Magyarországi értékesítésük az 1980-as években érte el a csúcspontját több százmillió szódapatron értékesítésével. Az itthon jól ismert szóda- és habpatronok mellett gyártanak argonnal töltött patronokat bortartósításhoz, nitrogén gázzal töltött patronokat élelmiszeripari célra, amivel például egyszerűen készíthető cold-brew kávé akár otthonunkban is.

A társaság az Egyesült Államokban is működtet egy leányvállalatot, amely elsősorban habszifonokat forgalmaz, de a szortimentben szerepelnek szódáspalackok és -patronok is.

Mégis úgy néz ki, komoly pácban van Vas megye egyik legnagyobb cége. Nyilvános adatokból kiderült ugyanis, hogy a 2023-as árbevételük az elmúlt évekhez képest komoly összeggel csökkent.

A lekért adatok alapján a cégnél dolgozók létszáma is jóval csökkent, 540-ről 420-ra. Különböző, szerkesztőségünkhöz eljuttatott információink szerint, ez az állítás nem feltétlen a valóság, egyesek beszámolója szerint valójában már csak 240 fő dolgozik a cégnél. 

Tovább böngészve a nyilvánosan lekérhető cégkivonatot, felfigyeltünk arra is, hogy perfeljegyzés került a cégre. Pontos információnk ezzel kapcsolatosan egyelőre nincs.

Viszont sokakban felmerülhet a kérdés, hogy a két eset véletlen egybeesés vagy összefüggés van közöttük?

Minden esetre szeretnénk tisztán látni, ezért az ügyből kifolyólag meg fogjuk keresni a Liss Zrt. ügyvezetőjét.

Bízunk benne, hogy bármilyen probléma is áll fent a cég életében, hamarosan megoldódik, és a nagy múltú patináns vállalat továbbra is sikeresen fog üzemelni a jövőben.