promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Ismét durván drágulhatnak az élelmiszerek, már vérben forog a vásárlók szeme

Ismét durván drágulhatnak az élelmiszerek, már vérben forog a vásárlók szeme

Borítókép:  Profimedia - illusztráció
Helyi Hírek
Kategória fejléc

Az infláció lehet stabilizálódni látszik, de egy új szabályozás miatt elkerülhetetlen, hogy dráguljanak az élelmiszerek.

Az infláció jelentését már minden magyar megértette az utóbbi időszakban, és a ki is ráz mindenkit tőled a hideg, amikor meghallják. Ahogyan megtapasztalhattuk, az inflációnak különböző hatásai vannak a gazdaságra és a társadalomra, például befolyásolja a kamatlábakat, a béreket, a megtakarításokat, a beruházásokat, a versenyképességet és az életszínvonalat is.

Ami ugyebár gyakorlatilag mindenki érint, az az élelmiszerárak drasztikus növekedése. Ennünk ugyebár akkor is kell, ha nem költünk szórakozásra, elektronikai eszközökre, vagy drága szépségápolási termékekre.

Az árstopot ugyebár június végéig meghosszabbították, és megérkeztek a kötelező akciók is. Ettől függetlenül továbbra sem szeretünk boltba járni. Régebben még kikapcsolódás is lehetett lemenni és körbenézni, hogy milyen újdonságot találjunk magunknak reggelire, ebédre, vagy éppen vacsorára. Most már a többség csak azt figyeli, hogy ne hagyjon ott rengeteg pénzt a végén, így csak a legalapvetőbb alapanyagokat vásárolja be, persze ezekből is kevesebbet, mint régen.

Bár a Magyar Nemzeti Bank monetáris tanács érdemi csökkenést vár az inflációnál az év második felében, amit részben a kereslet csökkenése magyaráz, de ettől még drágulni fognak az élelmiszerek egy új szabályozás miatt.

Jelentős drágulást hozhat júliustól az élelmiszergyártóknak és forgalmazóknak a kötelezően előírt kiterjesztett gyártói felelősségi díj. A Felelős Élelmiszergyártók Szövetsége szerint ennek mértéke jóval magasabb lesz, mint az eddig fizetendő környezetvédelmi termékdíj volt.

A műanyag csomagolásoknál az eddigiek mintegy négyszeresét, a papír, fém, és kartoncsomagolásoknál a kilencszeresét, az egyéb típusú csomagolások a dupláját kell majd fizetni az eddigieknek.

A szakértők úgy látják ez nagyjából négy százalékos áremelkedést jelenthet az élelmiszereknél, ha ezeket a cégek áthárítják a vásárlókra. Természetesen utóbbiak ettől tartanak a legjobban.