A megunt, nem használt tárgyak sok esetben végzik szemétként vagy egy lomtalanítás darabjaként. Különösen igaz ez a bútorokra, berendezési tárgyakra. Ám ettől szinte csak jobb megoldások léteznek – ilyen például az apróhirdetés útján történő eladás is.
A lakberendezés sokak egyik kedvenc hobbija. Erre a bútoráruházak kínálata is apellál, hiszen folyamatosan érkeznek újabb, a korábbiaknál kreatívabb, dekoratívabb megoldások. A stílusok tárháza hatalmas, a kombinálhatóság pedig gyakorlatilag végteleníti a lehetőségeket. Egy stílusos belső tér persze nem csupán a kiegészítőktől lesz teljes. A bútorok piacának alapját azok a berendezési tárgyak jelentik, amelyek gyakorlati haszonnal is bírnak. Kanapék, fotelek, ágyak, szekrények, polcok, tárolóegységek stb. Az óriási bútoráruházak kifejezetten kedvező áron tudják értékesíteni saját gyártású bútoraikat, kollekcióikat. Emellett pedig ugyanúgy helye van a különféle egyedi, designer bútoroknak is, amik limitált számban, magasabb áron kerülnek eladásra.
A bútorpiac jellemzően igen dinamikus, állandó mozgásban, változásban van. Sokan előszeretettel cserélik le bútoraikat bizonyos időközönként akkor is, ha egyébként funkció szempontjából a régiek is megfelelnek. Ez a része már ismét inkább design vagy épp kényelmi kérdés. Ha felbukkan egy szebb, jobb, kényelmesebb, nem szokás sokat habozni a bútorcserén. Jó kérdés, hogy ilyenkor mi történik a használt bútordarabokkal. Jó esetben a tulajdonosok mindkettőt megtartják és a régit inkább máshol, másképp hasznosítják. Rossz esetben pedig mindenképpen szabadulnának a megunt daraboktól, így azok egy szeméttelepen vagy egy lomtalanítás kupacában végzik. Ettől sokkal jobb megoldás lehet a használt bútor eladás, mellyel akár az újabbak beszerzését is támogathatjuk anyagilag. És ez nem is jár különösebb gonddal.
Bútorozott online felületek
A megunt, használaton kívüli tárgyak értékesítésének leghozzáférhetőbb felületét az online hirdetőoldalak jelentik. E weboldalakon számos új és használt tárgy cserél gazdát. Így a használt bútor eladás is egy népszerű kategória. A hirdetőoldalak hirdetői és vásárlói oldalról is kényelmes megoldást kínálnak. A hirdetésfeltöltés ténylegesen csupán néhány kattintás. A feltöltés során az oldal vezeti majd a kezünket azzal kapcsolatban, hogy mi az a minimum, ami mindenképpen szükséges a hirdetés feltöltéséhez. Néhány kép, cím, rövid leírás, megfelelő kategorizálás és természetesen az árszabás. Ezek a kihagyhatatlan kritériumok. Ez a gyakorlatban pár percet vesz csupán igénybe, mégis jövedelmező opciót jelent a megunt bútoroktól való megszabadulásra.
A használt bútor eladás másik oldalán természetesen a vásárló áll. A vásárló, aki jó állapotú, alig használt bútorokhoz is töredék áron juthat hozzá. Ettől függetlenül a használt bútorokkal szemben léteznek bizonyos averziók. Sokan nem szívesen ülnek vagy heverésznek olyan darabokon, melyeket előtte már más – számukra ismeretlen – emberek használtak. Léteznek ugyan szélsőséges példák, de a használt bútor eladás nem véletlenül vált népszerű tevékenységgé. A hirdetések többsége kifogástalan állapotú, legfeljebb kisebb szépséghibával bíró bútordarabokat kínál. Vásárlóként persze mindig járjunk el körültekintően. Kérjünk minél több képet az eladó tárgyról, vagy ha lehetőség van rá, tekintsük meg személyesen mielőtt pénzt adnánk érte. Ezzel sok kellemetlenség elkerülhető. Már csak ezért is fontos figyelni a hirdetés feladás részleteire.
Hogyan adjuk el használt bútort?
A használt bútor eladás online folyamata épp olyan egyszerű, mint bármilyen más tárgy esetén. Ám mivel a vásárlói bizalmatlanság berendezési tárgyak esetén fokozottabb, nem árt precízen összerakni a hirdetést. A jó hirdetés pedig – főleg használt bútorok esetén – a képeknél kezdődik. Ha az eladni kívánt bútort fényképezzük, igyekezzünk minél jobb minőségben tenni azt. Mutassuk meg a terméket minél több szögből és esetleges hibáit se fedjük el. Tekintve, hogy egy használati tárgyról van szó, a fotók fontos állapotfelmérők lehetnek. A homályos, sötét vagy keveset mutató képekkel operáló hirdetések szinte azonnal kihullanak a vásárlói rostán.
A használt bútor eladás során az árazás is kulcsfontosságú. A termék árának meghatározását sok szempont befolyásolja. Ezek közül az egyik legfontosabb a piac előzetes felmérése. Nézzük át a hasonló paraméterekkel rendelkező, közel azonos állapotú bútorhirdetések árait. Ha ezekhez mérten határozzuk meg a saját termékünk eladási árát, szinte biztosan mindenki jól jár. Nagyobb bútorok esetén pedig nem árt kalkulálni a logisztikával sem. Adott méret és súly fölött ugyanis a szállítási díjak elég borsosak lehetnek. A hirdetés feltöltésekor számoljuk bele azt is, hogy az eladott termék vevőhöz való eljuttatása is díjakkal jár majd. A használt bútor eladás hirdető és vevő számára egy kölcsönösen kedvező opció, így érdemes ehhez tartani magunkat a hirdetés összeállításánál is.