Súlyosan drágulhat a magyarok egyik kedvenc étele, erről is le kell mondanunk?
Olvass tovább...
Minden drágul Magyarországon, így az autók fenntartása is az egekbe szökik.
A koronavírus-járvány után fogjuk rá, hogy elkezdett magához térni a gazdaság Európában. Vagyis inkább elkezdett volna, de aztán jött az orosz-ukrán háború, ami ismét felborított mindent. Elszálltak a rezsiárak, és már a boltba és félünk lemenni vásárolni.
Akinek autója van, annak még inkább rá kell állnia a spórolásra, mivel ott is mindenben elkezdtek nőni a költségek. Annyi csak a biztos, hogy december 31-ig marad a benzinárstop Magyarországon. Most a magántulajdonban lévő személyautókba még literenként 480 forintért lehet tankolni a dízel és a 95-ös benzinből, mindenki másnak a piaci árat kell kifizetnie.
Olvass tovább...
Egy kocsi fenntartása valóban egyre drágább. Például ha jön a rosszabb idő, akkor muszáj lesz sokaknak feltenni a téli gumit, ami körülbelül 40 százalékkal kerül többe, de a szerelés díja is jelentősen megnőtt.
Jövőre az autópályamatricák is drágulni fognak. A legnépszerűbb D1-es, vagyis személyautó kategóriában a havi matricánál elképesztően magas, 71 százalékos drágulásra készülnek Magyarországon. Az éves és a megyei matrica 5-5 százalékkal drágul jövőre, ami azért nem vészes.
Olvass tovább...
A magyar autósok fejben elkezdhetik összeadni, hogy mire kell még költeniük, és ne feledkezzünk meg a kötelező díjáról sem.
Nem olyan rég Németh Péter volt az ATV Start vendége, aki a CLB Független Biztosítási Alkusz értékesítési és kommunikációs igazgatója. Itt elemezték ki, hogy körülbelül 10 százalékkal drágulhat a kötelező biztosítás éves átlagdíja.
Egy diagram megmutatta, hogy jelentősen nőtt a biztosítók bevétele a kötelezőkből, de Németh Péter azért hozzátette, hogy ha megnézzük mennyivel nőtt az autók javítása, alkatrészár, vagy például a rezsidíjak a műhelyekben, akkor már érthető a drágulás.
A szerződések éves átlagdíja személygépkocsik esetében jelenleg 32-33 ezer forint lehet, de még egyszer hozzátesszük, hogy ez csak az átlagdíj. Szóval az újabb emelést az se fogja megúszni, aki már régóta balesetmentesen vezet, de ő legalább örüljön, hogy nem szökik az egekbe a kötelezője.