A legcsodálatosabb nevű magyar település Kanadában van, több ezer kilométerre távol Magyarországtól?
Olvass tovább...
A koronavírus-járvány miatt megváltoztak a magyarok utazási szokásai, mutatta ki egy új kutatás.
Dr. Behringer Zsuzsanna, a Budapesti Metropolitan Egyetem docense munkatársaival és hallgatóival azt vizsgálta, hogy a turizmusban milyen hatást gyakorolt a covid a fogyasztók viselkedésére, a vásárlási döntésükre és a preferenciáik megváltozására.
A járvány nagyon megtépázta a turizmust, a forgalma 2020-ban 74 százalékkal esett vissza, 334 millió munkahelyből 62 millió szűnt meg. De a mára alapszükségletté vált utazási igény, úgy tűnik, hogy nem veszett el, a pandémia miatt sem akarnak erről lemondani, inkább csak a szabályokat követve változtatnak.
Olvass tovább...
2020-ban a legtöbb válaszadó, 83 százalék csökkentette utazásai számát, 68 százalék belföldi úticélt választott, közelebbi helyszínt pedig 65 százalék és majdnem ugyanennyien kevesebbet is költöttek. A legtöbben a mentális és fizikai egészség megőrzésének érdekében utaztak.
A szálláshelyek kiválasztásában felértékelődött és alapvető elvárásként jelenik meg a higiénia fontossága. Jelentősen nőtt azok aránya, akik minél inkább tartani akarják másoktól a távolságot, ezért kizárólag önálló szervezésben utaztak, és önálló vendégházakban szálltak meg a szűkebb családdal vagy kisebb baráti társasággal.
2021-ben már többen terveztek utazásokat, mint 2020-ban, főleg a nyári időszakban. A járványhelyzet alakulásától, az átoltottsági szint arányától, illetve a fogadó országokban érvényes járványügyi szabályok enyhítésétől függően döntöttek.
Olvass tovább...