
A UK Air Proximity Board (UKAB) nevű szakértői testület, amely a brit légtérben történő, ütközésveszéllyel járó incidensek kivizsgálására szakosodott, néhány hete közzétett jelentésében közölte: a tavalyi második fél évben hét olyan, csaknem ütközéssel járó eset jutott a tudomására, amelyben drónok okozták a veszélyhelyzetet. A UKAB ezek közül négyet minősített A-kategóriás, vagyis különösen veszélyes incidensnek.
A jelentésben szereplő egyik ilyen esetben egy drón 1200 méteres magasságban alig öt méterrel került el egy Boeing 737-es utasszállító repülőgépet, amely a londoni Stansted repülőtérről szállt fel.
Egy másik incidens során egy Boeing 777-es jobb szárnyától mindössze 25 méterre repült el egy drón. Ez a repülőgép a Heathrow-ról szállt fel és 600 méteres magasságban járt.
A brit közforgalmi pilóták szövetsége (Balpa) a jelentés közzététele után hatósági intézkedéseket követelt a drónok árusítási szabályainak szigorítására. A brit közlekedési minisztérium nem sokkal később bejelentette, hogy már elkezdődött az új szabályozói keretrendszer kidolgozása. (MTI)