promotions.hu
Sötét mód
Keresés
Menü megnyitás
Rekordév jöhet a magyar turizmusban
Borítókép:  Illusztráció / Profimedia
Gasztro & Utazás
Kategória fejléc
Promotions
Megosztás
Másolás

Erre számíthatunk idén az idegenforgalomban.

A koronavírus következtében (világszerte) megcsappant a turisák száma, és a korlátozások miatt a turizmus, mint iparág, majdhogynem teljesen befuccsolt. Itthon különösen lehetett ezt érezni. Mióta feloldották a szigorú korlátozásokat, újra job a helyzet, de még csak év eleje van, tehát nem tudni mennyiben áll vissza a "régi rend". Magyarország egyik fő iparága a turizmus volt, özönlöttek a turisták hozzánk a világ minden tájáról. APortfolio szerint nincs ok aggodalomra. 

Azt jósolják ugyanis, hogy nyárra ismét rekordévünk lehet a turizmus szempontjából, és ismét virágozni fog ez az ipar. 

A Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója, Horváth Péter szerint folyamatosan nő az országba érkező turisták száma, már most is. 

"Az ígéretes kezdés után februárban a foglalások száma már elérte a 2 millió vendégéjszakát, ami 10 százalékkal haladja meg a tavaly februárit. A tavalyi első negyedév 5,9 millió vendégéjszakája után az előrejelzések 6,3 millióval számolnak az idén"

- mondta.

Kiemelte, hogy két fontos nyári esemény is nagy hatással lesz az idegenforgalomra. A Veszprém-Balaton 2023 - Európa Kulturális Fővárosa köré szerveződő rendezvénysorozat és az augusztusi atlétikai világbajnokság is számos vendéget hoz majd Magyarországra. A vb-re már most 189 ezer éjszakára kötöttek le foglalást az érdeklődők és turisztikai szempontból a versenyek televíziós közvetítései is jelentős reklámértéket jelentenek - tette hozzá.

Az elmúlt évet értékelve Horváth Péter emlékeztetett arra: 14,2 millió vendég csaknem 40 millió éjszakát töltött Magyarországon, ez alig maradt el a 2019-es rekordévtől. A turizmus tavaly 660 milliárd forint árbevételt generált, az 580 milliárd forintos szálláshelybevétel 52 százalékkal magasabb, mint 2021-ben.

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) megmutatja, mi volt, mi van és mi várható a turizmusban. Azzal, hogy 2019 óta 45 ezer szálláshely napi szinten, valós időben küldi az adatokat a rendszerbe, többek között létrejöhetett az adatalapú marketingkampány, maguk a szolgáltatók is széles körben támaszkodnak az adatokra - jegyezte meg.

"Az idei év legnagyobb innovációja az lesz, hogy több mint 50 ezer vendéglátóegységet és több ezer attrakciót is bekapcsolunk. Ha ez megvalósul, akkor 2023-ban a teljes turisztikai ökoszisztéma digitalizálását elérjük és adatalapú szakmai döntések születhetnek. Ezzel még célzottabb marketingkampányokat tudunk végrehajtani"

- fejtette ki a vezérigazgató.

Az ügynökség stratégiáját érintve úgy fogalmazott:

"2023 és 2030 között az MTÜ célja, hogy Magyarország Közép-Európa vezető desztinációja legyen 20 millió vendéggel, akik 50 millió vendégéjszakát töltenek el itt. A cél az, hogy a turizmus-vendéglátás szektor akár 16 százalékkal is hozzájáruljon a GDP-hez. 2022-ben ez 12 százalék volt, ami így is a teljes agrárszektor háromszorosa"

- jegyezte meg.

Az idegenforgalmi trendekre kitérve Horváth Péter azt mondta, Európában a turizmus idén már meghaladja a pandémia előtti számokat, globálisan majd 2024-ben éri el.

"Az emberek le fogják utazni, amit elvettek tőlük, ez pedig feltorlódott keresletet okoz"

- tette hozzá. Példaként érzékeltette, hogy negyven napja nyílt meg a kínai piac és már 40 ezer foglalás érkezett Kínából Magyarországra.

 

 

Hasonló tartalmak
Galéria - Van képünk hozzá
Színes
Tech & Tudomány
Helyi Hírek
Időjárás