Emlékszel a Mónika show sztárjára? Most lehet, hogy elhagyná Magyarországot, azt is elmondta, miért
Olvass tovább...
Az igazság a múlt ködébe vész, de itt a sztori.
A Coca-Cola a világ egyik legismertebb márkája, annyi ikonikus adottsággal büszkélkedhet, hogy szinte azt kell mondani az egész márkára, hogy maga az ikonikus meghatározottság mintapéldánya. Kezdve a színvilágtól, a logón át egészen a fekete italig, na persze és még hosszan folytathatnánk, amíg egészen véletlenül el nem jutnánk a palack formájáig.
Ez az adottság ugyanis már látatlanban is tudatja velünk, hogy itt bizony a Coca-Coláról van szó. Legutóbb például annyi fejlesztés történt az üveggel, hogy a kupak mostantól rögzítve van a felső részhez.
Na de mégis honnan jön ez a formavilág?
Az ikonikus üveg első példánya még több mint 100 évvel ezelőtt született meg, a cél már a palack tervezésénél is az volt, hogy a brand szeretne ezzel is kitűnni a sorból, hiszen a legtöbb márka csomagolása korábban nagyon hasonló volt. Kiírták a pályázatot, és egy cég arra gondolt, hogy a kakaóbab formájára kerekíti a palackot, kissé hosszúkás üveget készítenek bordákkal.
A legendák szerint a szótárban a cocoa (akakó) szót találták meg, amikor a coca eredetéről akartak többet megtudni, és hát a kakóbab formáját meglehetősen egyedinek találták, hogy úgy döntsenek, ez lesz a megoldás. Végül igazuk lett, és hát azóta is valójában egy olyan palackot szorongatunk, amely igazából a kakaóbabra épít kinézetileg. Az egész tehát kisebb részt a véletlennek köszönhető, jórészt azonban a fantáziának és a merészségnek.
Olvass tovább...
(Forrás: Storeinsider)