promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Új üdítővel robbantana a Pepsi, megrengetnék a Sprite uralmát

Új üdítővel robbantana a Pepsi, megrengetnék a Sprite uralmát

Borítókép:  Profimedia
Gasztro & Utazás
Kategória fejléc
Promotions

Ez lehet a Z generáció itala.

A Coca-Colát 1886-ban, a Pepsit pedig 1893-ban alapították, így a két amerikai üdítőital-gyártó óriás harca már kereken 130 esztendeje zajlik. Egyértelmű győztes aligha fog születni, hiszen ízlések és pofonok különbözők, de a rivalizálásuk a fogyasztóknak mindenképpen a javukra válik.

Friss hír, hogy a Pepsi igyekszik lemásolni a Coca-Cola egyik népszerű termékét, mégpedig azért, hogy még inkább a Z generáció kegyeibe férkőzzön. Ez az 1997 után született fiatal felnőtteket jelenti, akik az egészségességet és a fenntarthatóságot igen fontos követelményeknek tartják, és üdítőitalokat is ezek alapján választanak.

Óriási piacról van szó, hiszen a tavalyi évben egyedül a Coca-Cola 42 milliárd dolláros bevételt produkált globálisan. Olyan termékek tartoznak a portfoliójába, mint a Fanta és a Sprite, míg a Pepsi abban a kategóriában a Mountain Dew és a 7UP révén próbál piacot szerezni.

A Z generáció egyik nagy problémája, hogy az efféle szénsavas üdítőket ők nem nagyon értékelik. Amerikában például néhány év leforgása alatt 80-ról 61 százalékra esett azon fiatal felnőttek aránya, aki napi rendszerességgel fogyasztanak ilyen cukrozott italokat.

A Pepsi nekik találta ki új italát, amelyet Starry névre kereszteltek, és a Sprite-hoz hasonlóan limonádés ízzel rendelkezik. Hangsúlyozzák nála a fenntarthatóságot, mivel a Z generáció az ilyen termékekért akár 10 százalékkal többet is hajlandó fizetni.

Kérdés, hogy a Coca-Colához tartozó Sprite uralmát ezzel meg tudják-e rengetni, hiszen a Pepsi korábbi kísérletei (ezek voltak a Slice és a Storm üdítőitalok) kevésnek bizonyultak ehhez. Most tehát a Starry kap egy esélyt, amely így néz ki: