Amerikai katonák megitták a Pepsi új energiaitalát, és valami nagyon furcsa történt velük
Olvass tovább...
Ez lehet a Z generáció itala.
A Coca-Colát 1886-ban, a Pepsit pedig 1893-ban alapították, így a két amerikai üdítőital-gyártó óriás harca már kereken 130 esztendeje zajlik. Egyértelmű győztes aligha fog születni, hiszen ízlések és pofonok különbözők, de a rivalizálásuk a fogyasztóknak mindenképpen a javukra válik.
Friss hír, hogy a Pepsi igyekszik lemásolni a Coca-Cola egyik népszerű termékét, mégpedig azért, hogy még inkább a Z generáció kegyeibe férkőzzön. Ez az 1997 után született fiatal felnőtteket jelenti, akik az egészségességet és a fenntarthatóságot igen fontos követelményeknek tartják, és üdítőitalokat is ezek alapján választanak.
Óriási piacról van szó, hiszen a tavalyi évben egyedül a Coca-Cola 42 milliárd dolláros bevételt produkált globálisan. Olyan termékek tartoznak a portfoliójába, mint a Fanta és a Sprite, míg a Pepsi abban a kategóriában a Mountain Dew és a 7UP révén próbál piacot szerezni.
Olvass tovább...
A Z generáció egyik nagy problémája, hogy az efféle szénsavas üdítőket ők nem nagyon értékelik. Amerikában például néhány év leforgása alatt 80-ról 61 százalékra esett azon fiatal felnőttek aránya, aki napi rendszerességgel fogyasztanak ilyen cukrozott italokat.
A Pepsi nekik találta ki új italát, amelyet Starry névre kereszteltek, és a Sprite-hoz hasonlóan limonádés ízzel rendelkezik. Hangsúlyozzák nála a fenntarthatóságot, mivel a Z generáció az ilyen termékekért akár 10 százalékkal többet is hajlandó fizetni.
Kérdés, hogy a Coca-Colához tartozó Sprite uralmát ezzel meg tudják-e rengetni, hiszen a Pepsi korábbi kísérletei (ezek voltak a Slice és a Storm üdítőitalok) kevésnek bizonyultak ehhez. Most tehát a Starry kap egy esélyt, amely így néz ki:
Pepsi is launching a Sprite competitor targeting GenZ consumers called Starry
— Nate Rosen (@RosenZone) January 7, 2023
The drink was presented at NACS in October and will began selling at stores including Kroger and Walmart very soon pic.twitter.com/vOcqBRpzQr