promotions.hu
Promotions
Megosztás
Másolás

A Tátra kerékpárral című filmsorozat második része a Tátra "legjeiről" szól: többek között bemutatkozik a hegység és az egész Kárpátok legmagasabb csúcsa, körüljárjuk az egyik legkülönlegesebb természeti képződményét, és meglátogatjuk a környék leghíresebb vízesés-rendszerét is.

A túra első felében célbavesszük a nagymúltú üdülőtelepülést, Tátraszéplakot (Tatranska Polianka), ugyanis innen indul az út, amelyen keresztül legegyszerűbben megközelíthetjük célpontunkat, a Felkai-völgyet. A túránk során többször is remek kilátás tárul elénk a Gerlafalvi-csúcs 2600 métert is meghaladó tömbjére. A hegy nemcsak a Tátra, de Szlovákia, sőt az egész Kárpátok legmagasabb csúcsa. A völgy felső részén, 1670 méteren csodálatos látványban lesz részünk miután felértünk: előttünk egy kristálytiszta tengerszem, a Felkai-tó, mögötte pedig egy több mint 100 méter esésű vízesésben gyönyörködhetünk. Érdemes egy kicsit elidőzni a tó partján, ha pedig éhesek vagyunk, együnk egy finomat a tó mellett álló Sziléziai-ház (Sliezsky dom) éttermében.

Miután kipihentük magunkat, induljunk el a vízesés melletti turistaúton  a völgy felső részéhez. A rövid, de combos mászás után eljuthatunk a Virágoskert nevű helyhez, ami a Tátra legkülönlegesebb növényeit rejti magában. Ha ottjárunk figyeljünk arra, hogy csak a kijelölt turistaútvonalakon közlekedjünk, és ne hagyjunk magunk után semmilyen szemetet!

Ha a Magas-Tátra déli oldalán járunk mindenképpen nézzünk körül Ótátrafüreden (Stary Smokovec) is. Innen akár siklóval, akár gyalog, vagy kerékpárral is könnyedén megközelíthetjük a település fölött található Tarajka (Hrebienok) nevű helyet, ahonnan számos irányba indulhatunk a környék hegyeit felfedezni. Az egyik legkönnyebb túra a Tátra leghíresebb vízesés-rendszeréhez vezet: a Tarpataki-vízesek méltán népszerűek, a hatalmas víztömeg több látványos lépcsőn zúdul le a völgyön keresztül. Mielőtt visszaindulnánk Ótátrafüredre, ejtük útba a Bilík menedékházat (Bilikova Chata), ahol remek, szlovák ételekkel tudjuk pótolni a túra során elégetett kalóriákat.

A Tátra titkai még nem értek véget, hamarosan újabb tippekkel és ötletekkel jövünk, addig is ha mozgóképen is kíváncsiak vagytok a fenti helyekre, kattintsatok az alábbi videóra!