Keresés

Elérhetőségek

Központi e-mail cím
info [kukac] promotions.hu

Szerkesztőségi e-mail cím
szerk [kukac] promotions.hu

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

Íme 5 jótékony zsírféle, amelyek segítik a fogyást - Ezért érdemes rendszeresen fogyasztani őket!

Íme 5 jótékony zsírféle, amelyek segítik a fogyást - Ezért érdemes rendszeresen fogyasztani őket!

Gasztro & Tourism

Íme 5 jótékony zsírféle, amelyek segítik a fogyást - Ezért érdemes rendszeresen fogyasztani őket!

Gasztro & Tourism

Promotions 08:38

Zsírok nélkül nincs fogyás, de nem mindegy, mit és mennyit fogyasztasz belőlük.

A zsírok fontos szerepet töltenek be az emberi szervezet felépítésében, az anyagcsere-folyamatokban, az idegrendszer, valamint az ízületek és izmok egészséges működésében, de elengedhetetlenek a hormonháztartás megfelelő működéséhez is, ugyanakkor túlzott bevitelük nemcsak szív- és érrendszeri problémákat, magas koleszterinszintet, de hosszú távon elhízást is eredményez.

Léteznek azonban jótékony hatásu zsírok is, amelyek de csak kis mennyiségben érdemes őket fogyasztani. Mutatjuk melyek ezek:

Extra szűz olívaolaj

Az extra szűz olívaolajnak viszonylag magas az egyszeresen telítetlen zsírsavtartalma, egy evőkanálnyi mennyiség 7,3 gramm egyszeresen telítetlen és 1 gramm többszörösen telítetlen zsírsavat tartalmaz, így ideális választás sütéshez, főzéshez egyaránt.

Lenmagolaj

A lenmag gazdag káliumban, vasban, magnéziumban, kalciumban, cinkben és omega-3 zsírsavban. Az enyhén fanyar és kellemes ízű lenmagolaj hidegen sajtolt változatából egy evőkanálnyi mennyiség megközelítőleg 7 gramm többszörösen telítetlen zsírsavat tartalmaz. A lenmagban egy speciális fitohormon, vagyis lignan van, ami a daganatos betegségek megelőzésére, illetve a rákos sejtek burjánzásának megállítására is alkalmas.

Halak, tengeri herkentyűk

A tengeri herkentyűkben és halakban, úgymint a lazacban, tonhalban, szardíniában, tőkehalban, makrélában jelentős mennyiségben fordul elő az omega-3 zsírsav, de kiváló fehérje-, vitamin- és ásványianyag-források is egyben, így érdemes heti pár alkalommal beiktatni őket az étrendbe.

Avokádó

Egy közepes avokádó 30 gramm zsírt tartalmaz, amelyből az egyszeresen telítetlen zsírsavak 19 grammot, a többszörösen telítetlen zsírsavak pedig majdnem 4 grammot tesznek ki. Mivel semleges ízű élelmiszerről van szó, remekül passzol reggeli pirítósra, rántottához, készíthetsz belőle isteni guacamolét, vagy keverheted turmixba. Mivel magas a kalóriatartalma - 322 kcal -, inkább reggel vagy a délelőtti órákban fogyassz belőle, méghozzá a gyümölcs egyharmad részét.


Olajos magvak

Köztudott, hogy az olajos magvak és diófélék bővelkednek jó zsírokban. 100 gramm dió 65 gramm zsírt tartalmaz, amiből 47 gramm többszörösen telítetlen, ebből 9 gramm omega-3, és 38 gramm omega-6-ot tartalmaz. Ugyanennyi mandula 50 gramm zsírt tartalmaz, amiből 32 gramm egyszeresen telítetlen és 12 gramm többszörösen telítetlen zsírokat tartalmaz.

(via: Femina)

Borítókép: Profimedia