promotions.hu
Sötét mód
Keresés
Menü megnyitás
Afrikából szállították a homokot a világ egyik legszebb strandjára – fotó
Borítókép:  Héjja Krisztián
Gasztro & Utazás
Kategória fejléc
Promotions
Megosztás
Másolás

Tenerife néhány év alatt a magyar turisták egyik legkedveltebb úticéljává vált. Nem véletlenül.

A természeti csodákban és remek gasztroélményekben sem szűkölködő sziget mindent meg tud adni, amire egy pihenni vágyó család, szerelmes pár, vagy éppen egy kalandor vágyhat. Magas, túraútvonalakkal tarkított hegyek, jó idő (az év 365 napján), pénztárcabarát árak, ízgazdag helyi ételek és persze a legnyűgöző strandok.

Ahogy a Budapestről 5 és fél órás út után leszállunk a repülőről olyan, mintha egy teljesen másik világba érkeznénk. Barátságos, és kifejezetten laza hangulat fogad minket, olyannyira, hogy a repülőtér bejáratánál már bele is futhatunk az úszónadrágos, standpapucsos taxisokba, akik autójukba csábítanának minket.

Érdemes kisebb, főként helyiek lakta városkákban megszállnunk. El Médanos tökéletes erre a célra, hiszen a felkapott helyekkel ellentétben,

akár a Bookingon található árak töredékéért kaphatunk apartmant.

Igen, óceánra néző terasszal, igen, belső medencével, igen, nyugodt helyen. Ami pedig még mellette szól, hogy ha készek vagyunk „eltévedni" a városban, akkor megtalálhatjuk a helyiek legkedveltebb éttermeit is, ahol úgy kóstolhatjuk meg a jellegzetes ételeket, ahogyan azt a sziget lakói is szeretik. Persze ezt is nagyjából féláron, viszonyítva a főleg túristákra támaszkodó helyeken.

Nos, ha már megvan a szállás, tele is van a hasunk, itt az ideje megtalálni a megfelelő strandot. Ha ránk hallgattok, az első utatok, Playa de las Teresitasba vezessen. Igaz, ez Tenerife legfelkapottabb csobbanó területe, de nem véletlenül. A többnyire képeslapokon visszatekintő helyszín, egyszerűen csodálattal fog titeket eltölteni. Mögöttünk a hegy, előttünk az óceán, mindezt pedig aranyszínű homok köti össze a lábunk alatt.

A strand érdekessége, hogy a már említett puha, homokot egyenesen az afrikai Szaharából hozatták a szigetre egykor, így bíztosíthatunk mindenkit, hogy szemetgyönyörködtető látványban lesz része.

A helyi bárokban pár euróért nagyszerű italokat kaphatunk, illetve lehetőség van kényelmes nyugágyak bérlésére is, szintén kedvező áron. Már hallható is ahogy felszisszen egy jó Coronita sör, zúg a mélykék óceán és ott vagyunk mi, távol a hétköznapi rutinoktól és problémáktól.