promotions.hu
Sötét mód
Keresés
Menü megnyitás
Találkozásom az amazonasi tűzhangyákkal – galéria
Borítókép:  Jurák Zsolt fotója.
Gasztro & Utazás
Kategória fejléc
Promotions
Megosztás
Másolás

A koronavírus-járvány bizonytalan időre elnapolta utazásaimat, így most az elmúlt évtized legjobb pillanatait fogom feleleveníteni időről-időre. Jurák Zsolt vagyok és most egy kicsit más szemszögből folytatom a „Zsolt utazása” című rovatomat.

Előző írásomban utolsó alaszkai napomról számoltam be nektek, most következzen az Amazonas vidéke.

Régóta vágytam arra, hogy eljussak az Amazonas vidékére...

Végül késő éjszaka sikerült megérkeznek Manausba, ami az Amazonas brazil fővárosa, másnap kora reggel pedig egyértelmű volt, hogy elindulok felfedezni a térséget.

Braziliában van a világ egyik legszebb és legkülönösebb vízi csodája, amely turisták százezreit vonzza. Manaus egyébként a két folyó, a Rio Negro és az Amazonas  egyesülésénél fekszik.

A Rio Negro északról jön, így hideg vizű, gyorsfolyású, az oldott ásványi anyagoktól olyan a színe, mint a teának. Ezzel szemben az Amazonas délről érkezik, vize meleg, lassan folyik, a homokos hordaléktől pedig tejeskávé színű. Amikor a két folyó találkozik, a vizek az eltérő tulajdonságai miatt nem tud azonnal keveredni egymással. Így kilométereken keresztül egymás mellett folyik, míg lassan elkeveredik – ezen a szakaszon élesen elkülönül a két folyó vize.

Ezt követően felkerestem az úszó szigetek, majd elfogyaszthattam jól megérdemelt ebédemet! Kellett is az energia, hiszen a dzsungel felé vettük az irányt.

Bizonytalan szerkezetű fa pallókon sétáltunk be az erdő mélyére. Útközben az idegenvezető rám szólt, hogy álljak meg!

Nem értettem, hogy mi problémája támadt velem... Aztán mutatta, hogy a tűzhangyák épp előttünk vonultak át – nem lett volna szerencsés belelépni az útvonalba.

A hely egyébként a sokszor áthatolhatatlan dzsungelével, élővilágával egészen egyedülálló. A gyalogos túra után hajóra szálltunk, és így ismerkedtünk meg az állatvilággal, ami egyedülálló és fantasztikus élmény volt.