Keresés

Elérhetőségek

Központi e-mail cím
info [kukac] promotions.hu

Szerkesztőségi e-mail cím
szerk [kukac] promotions.hu

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

Állandóan eszel, ha stresszelsz? Így tehetsz ellene!

Állandóan eszel, ha stresszelsz? Így tehetsz ellene!

Gasztro & Tourism

Állandóan eszel, ha stresszelsz? Így tehetsz ellene!

Gasztro & Tourism

CST - 2020.05.11. 11:05

Ha nehézségekbe ütközöl folyton a hűtőben keresed a megoldást? A fránya stresszevés, csak egy rossz szokás, semmi más! Tippjeinkkel most sutba dobhatod ezt a bosszantó berögződést.

A stressz valójában a szervezet természetes reakciója a testet érő bármiféle változással szemben. Legyen az jó vagy rossz impulzus, az minden bizonnyal válaszreakciót eredményez.

A stressz „élmény” további velejárója a hol kisebb, hol nagyobb mértékű hormonváltozás, ennek következtében pedig nő a pulzusszám és a vérnyomás is, amit már saját bőrünkön tapasztalhatunk.

És mégis mi következik mindebből?

Sajnos a stresszt nagyon sokan rosszul kezelik. Ez fokozott egészségügyi problémákhoz vezethet, és a stresszel kapcsolatos hormonális válaszok negatív hatással lehetnek akár az étrendre is. Végül pedig kialakulhat az érzelmi táplálkozás, mint rossz szokás.

Mégis milyen trükköket vethetünk be, ha nem akarunk stresszevőkké válni?

A mértéktartás érdekében a megkívánt nassolni valót érdemes porciózni kisebb tálkába, mert ekkor bizony szembesülünk a durva valósággal, mégis mekkora volumenű édesség elpusztításának álltunk neki. Az eredeti csomagolás elrejti a megbúvó finomságok mennyiségét.

Étrendünkre és étkezési szokásainkra azonban mindig, minden egyes nap érdemes lenne nagyobb figyelmet fordítani, valamiféle rendszerességet kialakítva. Ne hagyjunk ki se reggelit, se ebédet, se vacsorát, mert a végén a nélkülözést hajlamosabb az ember duplán pótolni, egy kiadós stresszhullám következtében.

Apropó nélkülözés. Ne vonjuk meg végérvényesen magunktól kedvenc nyalánkságainkat sem, nyugodt szívvel engedjük meg néha ezt a kis bűnözést. 

A figyelmet ténylegesen az étkezésre fordítsuk. A kedvenc sorozatot bámulva könnyen túlzásokba feledkezik az ember.

A testmozgás jó közérzetet biztosít és segít megemészteni a stressz negatív hatásait is. Legyen az bármiféle mozgásforma, akár csak egy kiadós séta is, érdemes beépíteni a mindennapokba rutinszerűen.

A lelki béke érdekében érdemes megtalálni azt a megoldást agyban is, ami a leginkább segít a stressz kezelésében. A negatív élmények miatt nem érdemes szégyenkezni, sokkal inkább tanulni kell belőle. A tapasztalatok és az önvizsgálat alapján körvonalazódhatnak további módszerek, melyek jól jöhetnek a stresszhelyzetekben.

A család és egy jó barát, számunkra fontos személy társasága és támogatása szintén segítségünkre lehet. Persze ehhez fontos az őszinteség és a bizalom. Ha szívünkhöz közel álló személyek segítségnyújtását kevésnek érzékelnénk, akkor szakember segítségét is igénybe vehetjük. 

Egy dietetikus vagy szaktanácsadó szava bizony aranyat érhet a stresszes időkben.

Ha elolvastad a cikket, most tiéd lehet egy egyedi óra is! Ehhez nincs más teendőd, mint erre a Facebook-linkre kattintanod és helyesen válaszolni az ott feltett kérdésünkre. Sok szerencsét!

(via UFC.com)