promotions.hu
Sötét mód
Keresés
Menü megnyitás
Hogyan váltam a holisztikus gyógyászat nagykövetévé? – első lépések
Borítókép:  Jurák Zsolt fotója.
Gasztro & Utazás
Kategória fejléc
Promotions
Megosztás
Másolás

A koronavírus-járvány bizonytalan időre elnapolta utazásaimat, így most az elmúlt évtized legjobb pillanatait fogom feleleveníteni időről-időre. Jurák Zsolt vagyok és most egy kicsit más szemszögből folytatom a „Zsolt utazása” című rovatomat.

Kezdjük is életem egyik legfontosabb mozzanatával: az ájurvédával.

Az ayurveda szószerinti fordítása „tudomány az életről”, az egészséges életmód elveiről alkotott legősibb holisztikus orvosi rendszert képviseli. Sok mindent el lehet mondani rólam, de azt még sajnos nem, hogy 100 százalékban az egészséges életmódot képviselem. Tízszer voltam Indiában, sokszor voltam ayurvedikus masszázson, de itt meg is állt a tudományom az Ayurvedával kapcsolatban, de mindig is érdekelt.

2016-ban volt egy nagyon komoly kutyaszán balesetem, amikor a bal lábamat darabokra törtem, és az orvosok folyamatos fájdalmakat, front érzékenységet és hasonló izgalmas dolgokat jósoltak. A baleset után fél évvel még mankóval járva elutaztam Indiába, és itt vettem olyan ayurveda tablettákat, amelyek a gyógyulást segítik, hát segítették is!

Azóta komoly érdeklődő voltam a témában, és 2019 nyarán ért az a megtiszteltetés, hogy több száz jelentkező közül negyvenötöd magammal, 30 ország képviseletében egyedüli magyarként kiválasztott a helyi idegenforgalmi minisztérium és az Ayurveda Szövetség, hogy részt vehetek az első nemzetközi ayurveda nagyköveti képzésen. Természettudományi képzettségem nincs, de lelkesedésem és India iránti szeretetem és tiszteletem annál inább, amire a sok utazás során és az egyre több és több indiai ismerős, barát kapcsán felfigyeltek, így kaptam meg ezt a megtisztelő lehetőséget.

[[galeria]]

Irány India!

2019. szeptember 23-án Dubajon keresztül utaztam Kocsinba, Kerala fővárosába, majd átszállással Kannurba. A repülőtéren a bevándorlási hivatal munkatársa is megjegyezte:

„Örömmel látom, hogy sokat jár Indiába”,

majd széles mosollyal a száján beütötte az útlevélbe a pecsétet, egy éven belül bármikor jöhetek.

Csomagok felvétele, majd újra bechekkolás a belföldi terminálon, és irány a kis gép, ahol valaki kedvesen hozzám szól a buszon, megkérdezve, hogy Magyarországról jöttem az Ayurveda rendezvényre? Mondtam, hogy hogy, de nem tudtam hova tenni azt, hogy ezt így kitalálta. A kedves úr nem volt más, mint Sajeev Kurup, a Nemzetközi Ayurveda bizottság elnöke. Természetesen azonnal megismerkedtünk.

A rövid, de nagyon szép 45 perces út alatt pont egymás mellett ültünk a kis gépen így sokat beszélgettünk a megérkezésig, ahol pár csapattagot is megismerhettem, és nagy volt az öröm, amikor a spanyol Isabellt is megláttam, akit tavaly ismertem meg egy keralai konferencián. Az egy éve nyílt kannuri repülőtér azonnal kialakított részünkre egy VIP-várót, ahová meghívtak ebédelni, ugyan azt a menüt ettük, kis dobozból, amit a repülőn business osztályán szolgálnak fel. Nagyon ízletes volt, sőt volt egy fogás, ami olyan volt, mintha igazi finom magyar házi lecsót ennénk.

Ezt követően irány a szállásunk, ami egy Ayurveda szálloda és négy csillagosnak van feltüntetve, de szerintem jóindulattal maximum 3 csillagos. Egész úton ömlött az eső, így viszont eléggé veszélyes volt az indiai közlekedés. Néhány óra múlva megérkeztünk a Woodgreens Ayurveda and Wellness Resortba, ahol a bejelentkezést követően azonnal bejelentkeztem egy 90 perces abhyangam masszázsra, hogy kipihenjem a hosszú utazás fáradalmait. Ezt követte egy majd kétórás beszélgetést, amit a resort két orvosával folytattunk. Ekkor lehetőségünk volt különböző kérdésekkel bombázni őket. Az este egy vacsorával, és egy folklór programmal zárult.

A másnap egy egyszerű vegetáriánus reggelivel indítottunk, majd az indiai szabályok szerint, a legmagasabb szintű mikrobusszal indultunk az aznapi rendezvény helyszínére, ami csak 40 kilométerre volt, ám az óriási esőzések miatt az út két és fél órán át tartott.

A Lalit hotel maga a csoda: a szállodának 37 szobája van a természet lágy ölén, így bátran mondhatom, hogy a kikapcsolódás paradicsoma. Ám, mint a fentiekből már kiderült, én tanulni jöttem ide. Ennek ellenére gyorsan körbenéztem a helyen, és bátran mondhatom, hogy a szálloda SPA része gyönyörűen és igényesen van berendezve, szupertiszta, komfortos, minden tökéltes, de ennek természetesen meg is van az ára.

A megnyitó

A rendezvény egy fantasztikus keralai ebéddel indult, ahol nagyjából 80-100 féle finomsággal kényeztették a résztvevőket.

Azt meg kell jegyeznem, hogy nem szeretem az indiai konyhát, de a keralai konyha az egészen más: ez a gasztronómia csúcsa Indiában! A vegetáriánus ételeik pedig igazán ízletesek és különlegesek.

Az ebéd és a megnyitó után két óra állt rendelkezésre, hogy megismerkedjünk a környékbeli orvosokkal, Ayurveda-kórházakkal, illetve azon szállodák prominens vezetőivel, akik ilyen szolgáltatást nyújtanak és egy kötetlen beszélgetés formájában elindulhasson egyfajta bemutatkozás. Majd mivel az eső elállt, így tudtam egyet sétálni a szálloda kertjében, de nem volt sok időm, mert tovább kellett menni a késő délutáni program helyszínére, a lenyűgoző TAJ hotelbe.

A remek adottságokkal rendelkező szállodába érkezve azonnal a SPA-ba kisértek minket, ahol megnéztünk egy tisztító ceremóniát, és a kezelő helyiséget is megmutatták. Azt el kell ismernem, hogy valóban szuper körülmények között lehet itt pihenni, de ahogy a szakavatottak mondják, ez wellnes és nem igazi ayurveda. Bárminek is nevezzük gyönyörű, igazi paradicsom a kikapcsolódni vágyók számára!

Következett a konferencia hivatalos megnyitója, amit az Ayurveda Promotional Society (APS) elnöke nyitott meg, majd bemutatta a vezetőséget és mindenki elmondta, hogy mi a feladata és miben segít nekünk a jövőben. Elkötelezettség, hit és akarat hatotta át a bemutatkozásokat. Az elnökség ezt követően közösen meggyújtotta a lángot és nagy taps kiséretében a jövő nagykövetei belevethetik magukat a munkába.

Az első előadást prof. Dr. G. G. Gangadharan tartotta

„Wellness és jólét az Ayurveda által”.

Nagyon  érdekes és színvonalas óra volt, ami egy interaktív résszel zárult, és következett a gálavacsora egy látványos táncbemutatóval színesítve. A nap „csúcspontja” estére maradt, ugyanis majd két órát kellett zötykölődni a luxus mikrobuszban mire visszaértem a szállásra.

Mindezek ellenére remekül indult nagykövetté válásom!