promotions.hu
Sötét mód
Keresés
Menü megnyitás
Zsolt utazása: kirándulsz egyet Kubában, és fogalmad sincs, hogyan jutsz haza – galéria
Borítókép:  Jurák Zsolt fotója
Gasztro & Utazás
Kategória fejléc
Megosztás
Másolás

Utazási tanácsadónk, Jurák Zsolt, Kubában úgy érezte magát, mint a negyven évvel ezelőtti Magyarországon.

Utazási tanácsadónk belesett Kuba fővárosának, Havannának „éjszakai” életébe.

„Egész napos kirándulásra mentünk a Havannától 170 km-re lévő festői szépségű Viñales-völgybe. Újból meg kell, hogy állapítsam, hogy semmi nem változott a korábbiakhoz képest, hiszen az autópálya mentén stopposok ácsorognak és több lovaskocsit láttunk, mint személyautót. Az üzemanyag hiánya továbbra is nagyon komoly problémát okoz a helyi segítőimknek, például délben még nem tudtam, hogy vajon estére visszaérek-e Havannába vagy sem.

Megálltunk egy benzinkútnál hátha van üzemanyag és akkor arra lettem figyelmes, hogy egy vevő felvásárolja a kút teljes LUX szappan készletét – ekkor gondolatban visszarepültem a negyven évvel ezelőtti Magyarországra.

Első megállónk a Viñales-völgy kilátójánál, a Mirador de Los Jazmines-nél volt, ahol lélegzetelállító panorámában gyönyörködhetünk és közben egy finom kubai capucchinot kortyolgathatunk.

Ezután egy dohánytermesztő családnál betekintést nyerthettem a szivarkészítés folyamatába. A családfő megmutatta, hogyan készül kézzel a kubai szivar és elmesélte azt is, hogy a termény 90 százalékát kötelezően és ingyen be kell szolgáltatni az államnak.

Ezután irány egy helyi étterem, ahol megebédeltem, és természetesen elszürcsölgettem az elmaradhatatlan koktélt, amibe annyi rum kerül, amennyit pont szerettem volna.

Az ebéd után egy izgalmas indiánbarlang felfedezésére indultunk. Végül megnéztük a híres falfestményt, a »Mural de la Prehistoria«-t, melyről azt kell tudni, hogy mindenkit lenyűgöz gigantikus méretével”