Az amerikai Diller Scofidio + Renfro építésziroda lett a Közelekedési Múzeum által kiírt nemzetközi építészeti tervpályázat nyertese. A világhírű amerikai tervezőiroda számos jelentős közintézményt és múzeumot tervezett világszerte az elmúlt évtizedekben, egyik legismertebb munkájuk a New York-i High Line, ahol egy felhagyott iparvasútból alakították ki a világ egyik legsikeresebb új sétányát és parkját.
A budapesti Közlekedési Múzeum számára a terület ipari örökségét tiszteletben tartó, a MÁV korábbi dízelcsarnokának megőrzését és múzeumként való újjászületését biztosító, az egykori járműjavító épületét új kiállítóterekkel kibővítő, izgalmas, kortárs tervet nyújtottak be – tette közé a turizmus.com.
A nyertes pályamű a dízelcsarnokot új épülettel egészíti ki, amely befelé áthatja a csarnok tereit, illetve
egy szinte lebegő tető alatt új múzeumi kiállítóhelyet és többszintes városi közteret hoz létre.
A régi csarnokhoz csatlakozó épületszárny mintegy kihúzott fiókként enged betekintést a múzeum belsejébe, és a látogatókat bevonzza a Kőbányai út és a Könyves Kálmán körút kereszteződése felől. A kialakított közterületek karakteres, vonzó környezetet teremtenek az intézmény látogatóin túl a járókelők számára is. Az új épületrész a meglévő ipari örökségi értékeket engedi érvényesülni, megőrzi és újrahasznosítja a csarnok karakteres belső tereit, valamint
legfelső szintje remek kilátást nyújt a területre és az egész környező városrészre.
A régi városligeti helyszínhez képest kétszer nagyobb, mintegy 10 000 négyzetméteres, korszerű kiállítástechnológiával létrejövő új állandó kiállítás számtalan eredeti műtárgyon és járművön keresztül mutatja be a magyar közlekedés nemzetközi viszonylatban is kiemelkedő, inspiráló történetét. Az új épületegyüttesben a kiállítás területével közel azonos méretű látogatható műtárgyraktár, szakkönyvtár, dokumentációs központ, műszaki restaurátori tudásbázis is helyet kap. A nagyközönség elől majdnem másfél évszázada elzárt terület megnyílik, átjárhatóvá válik, új közösségi terek, találkozóhelyek jönnek létre, és
a volt ipari övezet rehabilitációjával a főváros jelentős új zöldterülettel is gyarapodik.
A kormány 2017 decemberében döntött arról, hogy a megújuló Közlekedési Múzeum, amely helyhiány miatt már nem fért el korábbi városligeti épületében, a volt Északi Járműjavító területére, a főváros egyik legkiterjedtebb, jelentős átalakulás küszöbén álló rozsdaövezetébe költözik. A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum 2018. augusztus 9-én nemzetközi építészeti tervpályázatot pályázatot hirdetett. A múzeum előzetesen tizenegy neves hazai és világhírű külföldi építészirodát kért fel a részvételre, akikhez nyílt eljárás során további négy pályázó csatlakozhatott.