A Tisza-tó idegenforgalma a nulláról épült fel. Nem a Balatonnal kell rivalizálnia, ellenben a turizmus fejlődése, fejlesztése itt is kulcskérdés. Éppen ezért mobiltelefonos applikációt készítenek a tónál, illetve a Tisza vidéken járó turistáknak.
Mobiltelefonos applikációt készítenek a Tisza vidékén járó turistáknak, összegyűjtik a természeti és kulturális értékeket, segítenek az idegenforgalomból élő vállalkozásoknak – olvasható a Délmagyar oldalán. A határon átnyúló programnak része az is, hogy akik érintettek a turizmusban, megosztják egymással ötleteiket, és
megnézik, máshol hogyan építettek sikeres vállalkozásokat egy ilyen természeti érték mellett.
Szabó Lajos, a Magyar Turizmus Zrt. korábbi Tisza-tavi menedzsere a szegedi sajtótájékoztatón elmondta, hogyan épült föl a nulláról a Tisza-tó idegenforgalma. Mivel öntözővízre volt szüksége a Nagykunságnak, tározó létrehozása mellett döntöttek annak idején. Majdnem negyven kilométer hosszan a kiskörei duzzasztó segítségével elárasztottak a hullámtéren 127 négyzetkilométert,
a nagy vízfelület halbőséget hozott létre, megjelentek a horgászturisták, és nőtt a szálláshelyigény.
Egy kétezer lelkes faluban például 500 magánszálláshely létesült, a háziak sok helyen a szezonra a melléképületbe költöztek, kiadták a főépületet. Spontán módon létesültek kikötők is. A vízügy, a horgászok és a helyi vállalkozók érdekeit végül 1998-ban hozták össze, amikor közös terv készült az átgondolt fejlesztésre, és kimondatott, hogy a Tisza-tónak nem a Balatonnal kell rivalizálnia, hanem önálló utat kell járnia.