Nem egy háztartás, családi vagy éppen családi vállalkozás, étterem gondja az élelmiszer-pazarlás, erre kínál megoldást a
METRO Gasztroakadémia az idei, sorrendben 18.
BrandFestivalon, október 18-án és 19-én a Budapest Music Centerben. Mint a fesztivál honlapja fogalmaz: a legjelentősebb piaci, technológiai, valamint az életminőséget és munkakörnyezetet meghatározó trendek közül tartalomban a cyberbullying, az arculatot tekintve pedig a ZERO waste filozófia kap kitüntetett figyelmet az idei rendezvényen.
Utóbbihoz kapcsolódik tartalmát tekintve az élelmiszer-pazarlás elkerülése. Az
Ízhuszár-magazin írása alapján Horváth Imre, a METRO Kereskedelmi Kft. vezérigazgatója a következőkkel magyarázta a téma aktualitását:
Cégünk évek óta küzd az élelmiszer-pazarlás ellen, többek között napi szinten biztosítunk esztétikai hibás, de tökéletes minőségű, tápanyagdús zöldségeket és gyümölcsöket a rászorulók étkeztetéséhez. Az idén indított hulladékmentes főzési tanácsadásunk pedig ahhoz ad praktikus és kreatív tippeket, hogy a profi vagy otthoni szakácsok a növényi, állati alapanyagokat minél teljesebb mértékben tudják felhasználni egy-egy ízletes, izgalmas étel elkészítéséhez.
A fesztivál résztvevői a METRO standján kóstolhatják majd meg a következő ételt: citrusos borjúrolád friss zellerpürével és sült fokhagymával.
A fogás kizárólag a METRO-ban kapható, profi séfek által kialakított sajátmárkás METRO CHEF hozzávalókból készül majd. A falatokat növényi alapanyagokból készülő, biológiailag lebomló, komposztálható tálakban kínáljuk, melyek környezettudatos megoldást jelentenek
– olvasható a kóstoló ajánlásaként. Lesz a koncepció mentén kialakított menüsor és látványkóstoltatás is.
A METRO Gasztroakadémiát az Ízhuszár többek között azzal ajánlja, hogy egész napos kurzusaikon profi séfek aktualizálhatják a tudásukat, a gasztronómiát kedvelő nagyközönség pedig három-négy órás interaktív tanfolyamokon, elismert szakemberektől tanulhat az alapanyagokról és készíthet el tematikus menüsorokat.
(AA)