Bátran kimondhatjuk, hogy egy elég kemény cicaharc zárult le. Már Lázár Jánosék is úgy voltak vele, hogy tárgyalásra biztatták a multit és a Csíki Sör Manufaktúrát a védjegyhasználat vitájában, ami teljesen értelmetlenül fajult el ennyire. A Heinekennek most amúgy se lesz jó dolga, a brit Tesco ugyanis leveszi a polcairól a terméket. Ezt azzal indokolják, hogy az áruházlánc a kézműves és lager söröket akarja előtérbe helyezni, de valószínűleg az árak elszállása is szerepel a dologban. Egy a lényeg, hogy a Heineken jobban járt a kompromisszummal, minthogy még egy teljes országban bojkottálják a termékét.
A Csíki Sör Manufaktúra közleménye:
A Csíki Sör Manufaktúra (Lixid Project SRL) és a Heineken România bejelenti, hogy konstruktív tárgyalások után mindkét fél érdekévé vált, hogy a Csíki Sör márkanév körüli vita barátságos úton rendeződjék.
A felek megegyeztek abban, hogy a Ciuc és a Csíki Sör márkanevek egymás mellett békében meg fognak férni a piacon. A megegyezés része, hogy minden peres ügyet a felek egymás ellen megszüntetnek.
A mindkét fél részéről tanúsított kompromisszumos kiegyezés után a két cég bizakodóan néz a jövőbe és ezután több időt és energiát tud arra szánni, hogy építse kapcsolatait a közösséggel, partnereivel, fogyasztóival, és így most már csak arra kell összpontosítani, amihez a legjobban értünk: a sör készítéséhez.
Meg szeretnénk köszönni minden támogatónknak, fogyasztóinknak, a helyi közösségünknek és nem utolsó sorban Magyarország Kormányának az önzetlen segítséget.
Nélkületek nem sikerült volna! Köszönjük!
És köszönjük Hódmezővásárhely! (Torony; Csíki)