A Michelin után a második legjelentősebb, szintén francia gasztronómiai kalauz nem rég megjelent új kiadásában 120, internetes oldalán pedig 240 minőségi helyet díjazott a pop kategóriában, amellyel a lazábbnak tekintett vendéglátóhelyek, például a kávézók, bor- és koktélbárok, pizzázók és street food helyek kínálatát értékelte. Közülük a Mokonuts nevű párizsi kávézó vitte el a pálmát, amely házi süteményeket és friss piaci termékekből készített, különleges salátákat kínál. „Hihetetlen választékú a kínálat, legyen szó luxushelyekről, bisztrókról vagy fiatal kezdőkről, akik nagyon elérhető gasztronómiát kínálnak” - mondta Come de Chérisey, a kiadvány igazgatója. Üdvözölte a séfek "rendkívüli dinamizmusát", amely a nehéz gazdasági helyzet ellenére is megmutatkozik.
A kalauz az év séfjének Alexandre Couillont választotta, aki Noirmoutier szigetén 1999 óta működteti feleségével a családi örökségként rámaradt éttermet, a La Marine-t.
A 40 éves séf apja turistaétterméből néhány év alatt egy felkapott gasztronómiai helyet hozott létre, amely kizárólag helyi termékekből főz. A házaspár a vendéglővel szemben található kikötőben vásárolja az Atlanti-óceánból érkező halakat és kagylókat, híres zöldséglevesük összetevői pedig saját, 1800 négyzetméteres kertjükből származnak. Csak a gyümölcsök érkeznek a déli Perpignan régióból.
„Amikor 1999-ben átvettük a helyet, semmink sem volt" - mondta a sikerét a helyi, egyszerű konyhára alapozó séf, aki naponta 5-6 e-mailt kap külföldről 2017-es asztalfoglalásokra.
Alexandre Couillon és felesége, Céline a vendéglátóipari szakközépiskolában ismerkedett meg, 23 évesen vették át Alexandre apjának éttermét.
„Az első évben volt olyan júliusi este, amikor egy vendégünk sem volt. Ma már senki sem véletlenül tér be. Nyolcszáz kilométerről is jönnek emberek, ez egyszerűen elképesztő” - mondta a boldog étteremtulajdonos.
A Marine séfje 2007-ben kapta meg a Michelin kalauztól az első, hat évvel később pedig a második csillagot, a Gault et Millau pedig 2008-ban "a jövő nagy séfjének" választotta.
„A siker nem változtat semmin. Kézműves vagyok továbbra is. Minden reggel ugyanúgy örülök, hogy indulhatok dolgozni” - mondta a kétgyermekes apa. A házaspár 15 főt alkalmaz az alig húsz férőhelyes étteremben, amelyet nem kíván bővíteni.
A Gault et Millau kalauz 12 országban, köztük Magyarországon jelenik meg. Az itthoni kiadás természetesen külön értékeli a hazai éttermeket. A külföldi kiadásokat a közeljövőben bővítik Japánban és Kanadában, valamint novemberben az ENSZ-klímacsúcs alkalmából egy marokkói különkiadás is megjelenik. (MTI)