Keresés

Elérhetőségek

Központi e-mail cím
info [kukac] promotions.hu

Szerkesztőségi e-mail cím
szerk [kukac] promotions.hu

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

Íme az igazság arról, hogy mi van a 100%-os gyümölcslében

Íme az igazság arról, hogy mi van a 100%-os gyümölcslében

Élet

Íme az igazság arról, hogy mi van a 100%-os gyümölcslében

Élet

Biro Klara 13:33

 A gyümölcslé nem olyan tápláló, mint a friss gyümölcs, de az étrendünk egy egészséges kiegészítője lehet, de csak a kis mértékű fogyasztása.

Egy pohár friss narancs- vagy grapefruitlé a reggeli mellé nem csak frissítő. Megfelelő mennyiségű adag C-vitamint és kálium van benne, ami különösen hasznos lehet, ha nem igazán szereted a gyümölcsöket természetes formájukban fogyasztani. Egyes bolti gyümölcsleveket csontépítő kalciummal is dúsítják.

De még akkor is, ha csak a 10%% gyümölcsből származó, természetesen előforduló fruktózt tartalmazza, és nem tartalmaz hozzáadott cukrot, a gyümölcslé továbbra is koncentrált cukor- és kalóriaforrás, ami problémát jelenthet azok számára, akik figyelik súlyukat vagy vércukorszintjüket.

Például egy egy csésze friss narancslé 21 gramm cukrot és 112 kalóriát tartalmaz. Összehasonlításképpen: egy közepes narancs 12 gramm cukrot és csak 62 kalóriát tartalmaz.

Hasonlóképpen, egy csésze áfonyalé 28 gramm cukrot és 110 kalóriát tartalmaz, de egy csésze egész áfonya csak 4 gramm cukrot és 46 kalóriát tartalmaz. A szőlőlé száma még magasabb: 36 gramm cukor és 140 kalóriát tartalmaz egy csésze.

A gyümölcsléből hiányoznak a teljes gyümölcsben található rostok, ami azt jelenti, hogy nemcsak a rostok egészségre gyakorolt ​​jótékony hatásai hiányoznak – beleértve a koleszterinszint csökkentését és a jóllakottság érzését –, hanem a vércukorszint gyorsabb emelkedését tapasztaljuk fogyasztásuk után.

A gyümölcslé vásárlásakor keress olyan márkákat, amelyek 100%-ban hozzáadott cukrot nem tartalmazó gyümölcslevet tartalmaznak. Az Egyesült Államok táplálkozási irányelvei szerint a gyümölcslevek kevesebb százalékú gyümölcslék is lehetnek, de csak a 100%-os gyümölcslé aránya számít bele a napi gyümölcsbevitelbe. (Például 1 csésze 50%-os gyümölcslé ½ csésze gyümölcslének számít.)

Technikailag csak a 100%-os gyümölcslé nevezhető "lének". 

Az irányelvek szerint azok az édesített gyümölcslevek, amelyek elsősorban vízből állnak hozzáadott a cukorral, azok az édesített italok kategóriájába tartoznak.

Borítókép: Profimedia- illusztráció