promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Döbbenetes fizetési igényeik vannak a mai magyar pályakezdő fiataloknak – mire fel?

Döbbenetes fizetési igényeik vannak a mai magyar pályakezdő fiataloknak – mire fel?

Borítókép:  Illusztráció / Profimedia
Élet
Kategória fejléc
Promotions

Jelentős százalékuk akár a millión felüli bért is el tudja képzelni indulásként.

A magyar gazdaság évek óta komoly munkaerőhiánnyal küzd, ami értelemszerűen felsrófolta az átlagfizetéseket is. Szakképzett, jelentősebb tapasztalattal rendelkező alkalmazottból azonban így is kevés van, ez pedig kedvező tárgyalási pozícióba hozta a pályakezdő fiatalokat.

A bank360.hu elemzése szerint a munkaerőpiac újoncai ettől kicsit „el is szálltak”, már az indulásnál az átlagbérnél nagyobb jövedelemre számítanak, anélkül, hogy előtte bizonyítottak volna.

„A 18–25 év közötti fiatalok alig több mint 30 százaléka érné be havi 350 ezer forint, vagy az alatti bruttó fizetéssel, mintegy 60 százalékuknak ennél magasabb a bérigénye, 10 százalékuk pedig nem tudta megmondani, hogy mennyit szeretne keresni”

– összegezte az elemzés, amely rámutat arra, hogy a pályakezdők tizede akár 600–800 ezer forintos induló fizetést is reálisnak tartana, míg 2,7 százalékuk milliós fizetésben gondolkodik, vagyis nem apróznák el a dolgot.

Mivel a 350 ezer forintos bruttó fizetésnek a 25 év alattiak szja-mentességét beszámítva 285 250 forint a nettója, így már az ezzel beérő fiatalok is többet keresnének a májusi átlagos nettó mediánbérnél, 276 ezer forintnál.

Mivel jelen helyzetben válogathatnak az ajánlatok közt, ezért a versenyképes fizetés a legfontosabb szempont a munkahely eldöntésénél. Ezt a rugalmas munkaidő, illetve a nyitott és támogató vezetők követik, de a befogadó csapat és az előrelépés lehetősége is ott szerepel a legfontosabb tényezők között.

Érdekes (és pozitívnak tartható) fejlemény, hogy a fiatalok 45,4 százaléka öt évre vagy annál hosszabb időre tervez egy munkahelyen, vagyis nem feltétlenül röpülnének át azonnal egy valamivel magasabb bért kínáló céghez. Döbbenetes, hogy a fiatalok 60 százaléka a Facebookon keres – és jó eséllyel talál – állást.