promotions.hu
Sötét mód
Keresés
Menü megnyitás
Veszélyre figyelmeztet a WHO - egész márciusban sokakat érintő problémára hívják fel a figyelmet
Borítókép:  Profimedia
Élet
Kategória fejléc
Promotions
Megosztás
Másolás

Emelni kell a tudatosságot a halláscsökkenéssel járó veszélyekről, ezért átfogó figyelemfelhívó kampány zajlik a hallás világnapja, március 3-a óta.

Az Egészségügyi Világszervezet idén minden eddiginél hangsúlyosabban hívja fel a figyelmet arra, hogy globálisan egyre több fiatal felnőtt él halláskárosodással vagy annak árnyékában. A WHO szerint elfogadhatatlan a fel nem ismert halláscsökkenéssel és fülbetegséggel élő emberek magas száma. Nemzetközi To Hear For Life, Listen With Carekampányuk üzenete, hogy a kormányok, iparági szereplők és civil szervezetek segítsék a zajártalom csökkentésére irányuló törekvéseket, mert az élethosszig tartó jó hallás csak így őrizhető meg. A huzamos hangos zenehallgatás miatt már napjainkban is 1,1 milliárd fiatal van veszélyben, és ha nem teszünk meg mindent a prevenció érdekében, akkor 2050-re 2,5 milliárd ember, vagyis a teljes populáció egynegyede lesz kénytelen valamilyen szintű halláskárosodással élni. Ez jelentős növekedés lenne ahhoz képest, hogy a jelenlegi 400 milliós mutató még „csak” 5,1%-a a világ mostani népességének.

A WHO törekvéseivel összhangban a hallókészülékeket gyártó világmárka, az Amplifon is évek óta folytat intenzív kommunikációt a hallásvesztés megelőzésére és a zajártalmak elleni küzdelem érdekében. Ennek keretében 2019-ben Olaszországban, 2021-ben Spanyolországban, majd idén Franciaországban indította el Listen Responsibly programját, amelyben szakértőik fiatal diákoknak tartanak edukációs workshopokat. Terveik szerint jövőre már 1600 iskola 40.000 diákjához tudnak eljutni képzéseikkel.

A világméretű kampányához az Amplifon magyar leányvállalata is csatlakozott egy március végéig tartó akcióval, amelyet elégedett vásárlóikkal népszerűsítenek. A hétköznapi reklámarcok pár mondatban számolnak be arról, miben változott meg az életük, miután visszanyerték hallásukat. Az ügyfelek fotóival készült kreatívokat a márka online kommunikációjában és közösségi média felületein használja.

„A pozitív példákkal szeretnénk meggyőzni a hallásromlással potenciálisan veszélyeztetetteket, hogy az első hallásvizsgálatuk időpontját hozzák minél előbbre. Jó lenne, ha a magyarok e tekintetben is közelebb zárkózhatnának Európához és az idősebb kori életszínvonal tovább emelkedhetne. Ezért a Hallás hónapja alatt szakembereink ingyenes hallásvizsgálatra várják a lakosságot”

– árulta el Kawaa Kinga, az Amplifon regionális marketingigazgatója.

Hasonló tartalmak
Galéria - Van képünk hozzá
Színes
Tech & Tudomány
Helyi Hírek
Időjárás