Keresés

Elérhetőségek

Központi e-mail cím
info [kukac] promotions.hu

Szerkesztőségi e-mail cím
szerk [kukac] promotions.hu

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

Pofátlanul fenyeget minket a Facebook – így vagy úgy, de fizetnünk kell!

Pofátlanul fenyeget minket a Facebook – így vagy úgy, de fizetnünk kell!

Élet

Pofátlanul fenyeget minket a Facebook – így vagy úgy, de fizetnünk kell!

Élet

Buda Villő 10:10

A Facebook és az Instagram azzal fenyegeti a felhasználóit, hogy ezentúl fizetniük kell a szolgáltatásaikért, amennyiben nem adják ki ingyen az adataikat.

Aki esetleg még nem hallott róla, az Apple nemrégiben bejelentette, hogy az iOS 14.5-ös szoftverfrissítésének feltelepülése után minden alkalmazásnak tájékoztatnia kell a felhasználókat arról, ha valamelyik program nyomon követi az internetes tevékenységüket.


Forrás: Profimedia

Magyarra lefordítva: mindenki, aki valamilyen Apple terméket használ, hamarosan értesítést fog kapni arról, ha egy applikáció adatokat akar gyűjteni róla a háttérben. Az értesítést követően pedig lehetőség lesz engedélyezni vagy elutasítani ezt a funkciót.

A Facebook természetesen nagyon nem örül annak, hogy az Apple rá akarja kényszeríti, hogy tájékoztassa a felhasználókat a háttérben zajló adathalászatról, hiszen, ha a felhasználók elutasítják a nyomon követést, a cég komoly hirdetési bevételektől eshet el. A vállalat tehát igyekszik mindent bevetni annak érdekében, hogy a felhasználók továbbra is megosszák velük az adataikat. 

Aki nem hajlandó védtelen prédaként kiszolgáltatni a magánéletét a cégnek, annak fizetnie kell, ha tovább akarja „élvezni” a közösségi média szolgáltatásait.

Elvégre nem véletlenül szokták mondani, hogy ha valamit ingyen kapsz meg, akkor te magad vagy az áru.

Egyébként a dolognak van jó oldala is: ha a Facebook (és a hozzá tartozó Instagram) végre nyílt lapokkal játszana, és egyértelművé tenné az emberek számára, hogy milyen üzlet részesei, az egy sokkal őszintébb kapcsolatot eredményene a cég és az emberek között. 

Ha a felhasználóknak fizetniük kellene a szolgáltatásokért, legalább vevőkké válnának.

Ők vásárolnák meg a terméket ahelyett, hogy maguk lennének a termék, amelyet eladnak.

A lényeg tehát: így vagy úgy, de fizetnünk kell a közösségi média felhasználásért. Vagy a pénzünkkel, vagy az adatainkkal.

Borítókép: Profimedia