Keresés

Elérhetőségek

Központi e-mail cím
info [kukac] promotions.hu

Szerkesztőségi e-mail cím
szerk [kukac] promotions.hu

Ügyvezető
maxi@promotions.hu

Programok beküldése
programok@promotions.hu

Ha boldogabb szeretnél lenni, legalább ennyit kellene aludnod naponta

Ha boldogabb szeretnél lenni, legalább ennyit kellene aludnod naponta

Élet

Ha boldogabb szeretnél lenni, legalább ennyit kellene aludnod naponta

Élet

CST 09:09

A boldog élet titkára mindenki kíváncsi. De ahhoz, hogy a boldogság hosszútávú legyen, a hétköznapokban is tenni kell érte. Néha nem is gondolná az ember, de az élet örömei a legapróbb dolgokban rejtőznek. 

Mutatjuk, hogy milyen szokásokat érdemes beépítened a mindennapokba ahhoz, hogy általában fülig érjen a szád.

Tehát mi is a boldogabb és elégedettebb élet titka?

Mosolyogj!

Nagyon fontos, hogy ne felejtsünk el mosolyogni. Persze, nem arról van szó, hogy kényszeresen minden helyzetben pozitív görbületet erőltessünk az arcunkra, de ha egy kicsit is örülünk valaminek, azt mutassuk is ki.

A mosolygás az agyban felszabadítja a dopamint, ami boldogabbá tesz. Ez a kis apróság, mely ráadásul igen kis erőfeszítésbe kerül, már jócskán hozzájárulhat a boldogságunkhoz.

Mozogj!

Az önértékelést és a boldogság szintet a testmozgás rutinszerű végzésével is megtámogathatjuk. Ráadásul mindenki megtalálhatja mi az, ami testhezálló neki.

A rendszeres testmozgás segíthet csökkenteni a stresszt, a szorongást és a depressziós tüneteket.

Alvás!

A boldogság fontos tényezője a megfelelő alvás is. A minőségi alvás biztosítja a jó egészséget, az agyi működés kifogástalanságát és az érzelmi jólétet is. Egy átlagos felnőttnek 7-8 óra alvásra van szüksége. Igazán nem érdemes ezen spórolni hosszú távon,

mivel nem csupán a hangulatával kockázik az ember, de az egészségével is.

Jól étkezz!

A napi étkezésre is érdemes hangsúlyt fektetni, nem csupán a mennyiségére, de a minőségére is. Egyes ételek például rossz, illetve jó hatással vannak a lelkiállapotra.

Például a szénhidrátok felszabadítják a szerotonin nevű hormont, ami jó érzéssel tölti el az embert. Ugyanakkor érdemes minimalizálni az egyszerű szénhidráttartalmú, magas cukortartalmú és keményítőtartalmú ételeket, mivel ez az energiacsökkenés rövid időn belül, hirtelen következik be, és ilyenkor kicsit összeomlik a szervezet.

A komplex szénhidrátok például a zöldségek. A bab és a teljes kiőrlésű gabonafélék sokkal  jobb választásnak bizonyulnak, mivel az előbbi folyamat esetükben nem játszódik le.

Légy hálás!

A pozitív gondolkodás halmazából érdemes kiemelni a hála érzését. Egyszerű dolgokért is lehet hálát adni és ez nagyszerű plusz lendületet adhat a hangulatnak. A hálaérzés kifejezésének gyakorlása jelentősen befolyásolhatja a remény és a boldogság érzéseinek skáláját. 

A saját boldogságszintünket a másokhoz való viszonyulásunk is befolyásolja. Érdemes nem spórolni a bókokkal és pár jót szólni embertársainkhoz, amennyiben lehetőségünk adódik rá.

A feszült helyzeteket tudatos, mély lélegzetvételek segítségével könnyebben lehet feloszlatni. Érdemes erről sem megfeledkezni!

Állandóan nem lehetünk boldogok, de ezeknek az apró trükköknek a napi szintű alkalmazásával könnyebben és energikusabban, na meg persze boldogabban vehetjük az akadályokat.

(via Healthline)

Borítókép: Pixbay.com