A cég persze megvárta a vizsgálatokat, ugyanis a baleset még május 7-én történt, viszont csak most hozták nyilvánosságra. A The Guardian hozta le, mi is történt pontosan. A 40 éves Joshua Brown a floridai Williston városánál "robotpilóta" üzemmódba kapcsolta a Tesla S-modelljét. Ez tökéletes arra, hogy az autópályákon megkönnyítse a sofőrök dolgát. A Tesla szenzorairól már más esetekben is kiderült, hogy nem mindig működnek rendesen. Most az erős napsütés zavarta meg a műszereket. Az S-modell egy fehér teherautót és annak utánfutóját nem érzékelte. Amit a kocsi nem érzékel, az ugyebár nincs is ott, így teljes sebességgel akart átvezetni az utánfutó alatt az autót. A rendőrségi jelentés szerint a Tesla tetejét teljesen letépte az utánfutó az ütközés erejétől.
Az önvezető technológiát védők mindig azzal érvelnek, hogy sokkal biztonságosabbak az önvezető autók, mintha emberre bíznák a vezetést. Ez gyakorlatilag így is van, mert még mindig sokkal több baleset és haláleset történik emberi hibából. Viszont azt is néznünk kell, hogy ha tényleg ember vezeti a kocsit, akkor nem követ el egy ilyen bugyuta hibát, és időben a fékre lép vagy kikerüli a teherautót. Itt egy robotautó ölt meg egy embert, és ezen már nem nagyon lehet változtatni.

Az amerikai autóipari szabályozó hatóság most vizsgálódik a Teslánál és 25 ezer darab S-modellt néznek át. Ha kiderül, hogy a szenzorok sokat hibáznak, akkor az egyértelműen nem tesz jót a vállalat hírnevének és az emberek sem fognak bízni a robotpilótában. Viszont azt is tegyük hozzá, hogy a robotpilóta rengeteg esetben sokkal gyorsabban és jobban döntött kényes szituációkban, mint egy ember. Állítsuk fel a fejünkben a pro és kontrákat, majd döntsünk! A robot vagy az emberi vezetés mellett tesszük le a voksunkat! (Torony, Portfolio)