A turbómotoros R8-ról korábban is hallhattunk, de most maga Ulrich Hackenberg, az Audi fejlesztési igazgatója ismerte be, hogy készül ilyen autó. „Elkerülhetetlen, hogy bemutassunk egy turbós változatot, hogy teljesebb legyen a választék. Még ebben a modellciklusban sort kell kerítenünk erre a lépésre” - mondta. Korábban azzal indokolták, hogy csak V10-es motort kínálják, hogy a vevők többsége korábban is ezt választotta a 4,2 literes V8-as helyett, ám egy kisebb, turbós alapmotor bevezetésének mégis lenne értelme. Elsősorban a kínai vásárlók miatt, akik az ottani adószabályok miatt szívesebben vesznek autókat 4 liter alatti motorral.

Az Audi több, lényegében kész motor közül is választhat: a legkisebb a cég 2,5 literes sportmotorja, amelynek a teljesítményét nagyjából a régi V8-as szintjére – 420 lóerőre – lehetne növelni. De az Audinak van V6-os kompresszoros motorja is, amely szóba jöhet, illetve ott a 4 literes, ikerturbós V8-as is, amellyel el is lehetne érni a V10-es teljesítményét, a gyengébb, 540 lóerősét legalábbis biztosan. Arról egyelőre senki nem beszél, hogy a turbós R8-as mikorra várható, de van idő a bemutatására, hisz az R8 modellciklusa legalább nyolc év, és az aktuális generációt az idén mutatták be.