A Boxster Spyder második generációjánál is a súlycsökkentés, illetve a minimalizmus voltak a kulcsszavak. Ennek szellemében részben kézzel kell nyitni és zárni a vászontetőt, automataváltót pedig még felár ellenében sem adnak hozzá. A roadster karosszériáját két centivel közelebb ültették az úthoz, fékei a 911 Carrera S-ből érkeznek, közvetlenebb lett a kormányzás, 3,8 literes motorja pedig 375 lóerőt teljesít. A Boxster Spyder viszonylag apró mérete ellenére is igaz bestia: nulláról százra 4,5 másodperc alatt gyorsul fel, 290 km/órás végsebességével pedig ez minden idők leggyorsabb Boxstere.
A súlycsökkentés persze lemondással is jár. A Boxster Spyderből kikerült a rádió és a légkondi is – igaz, ez inkább elméleti probléma, mivel mindkettő felár nélkül kérhető hozzá. A Boxster GTS-nél 30 kilóval könnyebb Spyder Magyarországon várhatóan kb 25 millió forinttól lesz kapható.