A szűkösre szabott határidőből pedig azt is elég könnyű kikövetkeztetni, hogy az Apple nem tegnap kezdett hozzá az autó fejlesztéséhez, a színfalak mögött valószínűleg már évek óta folyik a munka. Ez már csak azért is valószínű, mert ha tegnap kezdtek volna hozzá, akkor nem tudnák szemfüles autósok lekamerázni, ahogy az Apple a kaliforniai utakon az automata közlekedéshez szükséges technológiákat teszteli.
Márpedig nemrég lekamerázták.
Bár tény, hogy a felvételen szereplő kisbusz egy kisbusz, de az biztosra vehető, hogy nem az a kisbusz, amit az Apple öt év múlva be fog mutatni (hacsak nem egy Dodge Caravant akarnak bemutatni), tehát a megjelenéséből hosszú távú következtetéseket nem szabad levonni. Ez csupán ahhoz kell nekik, hogy egy kisbusz-szerű járgánnyal tesztelhessék a saját cuccukat.
Az Apple egyébként a közelmúltban egy csomó, autóiparban járatos mérnököt szerződtetett, akik a hírek szerint az iPhone és az iPod fejlesztését is irányító Steve Zadesky vezetésével tervezgetik az autót. Az Appe Carhoz (vagy iCarhoz?) sikerült elcsábítaniuk többek között a Tesla egyik vezető fejlesztőjét, az elektromos autók akkumulátorait gyártó A123 Systems egyik alkalmazottját (feltehetőleg nem a portást), de érkeztek munkatársak a Fordtól, a Mercedestől és az őrült robotjairól elhíresült (egyébként a rivális Google kezében levő) Boston Dynamicstól is.
Az autón a Bloomberg információi szerint legalább ezren dolgoznak főállásban, tehát az Apple nem csak úgy mellékesen fejlesztgeti a kocsit, hanem gőzerővel folynak a munkálatok.
A 2020-as céldátum egyébként azért is izgalmas, mert a robotautók fejlesztésében élenjáró cégek, mint a Google vagy a Nissan is pont ugyanezt az évet jelölték meg az első, kereskedelmi forgalomban kapható robotautók megjelenésére, az Apple színre lépésével viszont ha lehet, még az eddigieknél is jobban várjuk a következő évtizedet.
Ennél jobban már tényleg csak akkor várnánk, ha a Valve egyszer csak bejelentené, hogy 2020-ra elkészülnek a Half-Life 3-mal, de persze mi is tudjuk, hogy mindent nem lehet.