promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Ilyen a jövő F1-es autója? A Ferrari megmutatta koncepcióját!

Ilyen a jövő F1-es autója? A Ferrari megmutatta koncepcióját!

Kategória fejléc
Promotions

Kedden Genfben tartja soros ülését az F1 jövőbeni irányvonalát meghatározó Stratégiai Csoport. A hat csapat, az FIA és a FOM képviselőiből álló testület a már hetek, hónapok óta tartó vitát folytatja: a napirendi pontok között szerepel az 1000 lóerő, a mostaninál szélesebb autók és gumik, a nagyobb leszorítóerő kérdése. Hangosabb, agresszívebb, a nézők számára vonzóbb autók – ezen célok megvalósításával igyekszik reagálni a sportág vezetése a nézőszám elmúlt évben tapasztalt visszaesésére.

A Ferrari már többször jelezte, a forradalmi változások híve. Ennek jeleként nemrég számítógépes grafikákat is közzétett a jövő F1-es autójáról, amilyennek ők képzelik azt. A koncepció meglehetősen radikális és agresszív. Mindez a márka tervezőrészlegének, valamint az F1-es csapat aerodinamikai részlegének közös munkája révén jött létre. A bemutatott koncepció érdekességét a dupla első szárny, a szélesebb, laposabb hátsó szárny, a teljesen szokatlan oldalsó kocsitest, valamint az eddiginél nagyobb kerekek jelentik. Az olasz csapat a szurkolók véleményét is kikérte ezen dizájn kapcsán – a http://f1concept.ferrari.com/ oldalon várják a visszajelzéseket.

Ferrari-jovokep2

Az F1 továbbra is csak a sötétben tapogatózik?

De nem mindenki tekint ennyire lelkesen a jövőbe. Michael Schmidt, az Auto Motor und Sport munkatársa például több szempontból is szkeptikus a mai genfi találkozó kapcsán. A német szakíró egyfelől erősen kétli, hogy a már két hete is ülésező, de semmire nem jutó résztvevők egyezségre tudnak jutni. Mint ismert, az uralkodó bajnok Mercedes szinte nem változtatna semmin, a szenvedő Ferrari viszont – mint azt mostani grafikái is bizonyítják – lényegében mindenen. „Anélkül, hogy tudná, ez egyáltalán jót tenne-e neki” – jegyzi meg bírálóan Schmidt.

Majd kiemeli, szerinte a sportág vezetői továbbra sötétben tapogatóznak. „Mindenekelőtt Bernie Ecclestone, Jean Todt és a csapatok még mindig nem értik, miért mérgesek a szurkolók. És ha úgy is vélik, felismerték az okokat, inkább becsukják a szemüket, mert nem illik a képbe, hogy változtassanak valamin, amivel ők most is jól boldogulnak – sem technikai, sem politikai szempontból.”

Ennek kapcsán Schmidt megjegyzi, a problémák forrása nem pusztán az autók külsejében keresendő. „Az F1 rossz megítélése nem csupán a bonyolult szabályok, az átláthatatlan futamok és az optikailag nem kielégítő autók eredménye. A csapatok PR-gépezetének is óriási szerepe van ebben. Elég csak megnézni, mi történt a szezon elején a tesztek során. A versenyzők és a mérnökök valóssággal elbújtak a média elől. A nyilatkozataik, az autókról közölt adatok csak sajtóközlemények formájában kerültek az újságírók kezébe, és nem szolgáltak érdekes történetek alapjául” – írja Schmidt. Majd hozzáteszi, a szurkolók megtartása érdekében bizony ezen gyakorlaton is változtatni kell.

A szakíró végül levonja a következtetést: „Ameddig a Forma–1-ben decentralizált módon és demokratikusan születnek a döntések, soha nem ér célt a vészjelzés. A Stratégiai Csoport egyáltalán nem képes közös nevezőre jutni, mert az egyéni érdekek irányítanak minden szavazást. És így a Stratégiai Csoport lényegében fölösleges.”

A döntést ugyanakkor egyelőre még ők hozzák. Kedden pedig kiderülhet, lesznek-e radikális változások jövőre, avagy 2017-ig várnunk kell.