A mostani esetben viszont kifejezetten azért hívták össze a sajtót a göteborgi központba, hogy láthassák, mi történik, ha az új XC90-es egy háromtagú családdal együtt árokba fut, majd onnan kipattan, és orral lekoccolja a talajt – nyolcvannal. Ez:
A karosszéria egyben maradt, a légzsákok rendben nyíltak, az utasok pedig még akkor is túlélték volna sérülés nélkül a balesetet, ha dummyk helyett embereket ültettek volna a kocsiba, amelynek az ugratás után a vészvillogói is bekapcsoltak, figyelmeztetve a többi közlekedőt.
A Volvo célja, hogy 2020-ra senki ne sérülhessen meg súlyosan, és főleg ne haljon meg egy új Volvóban, ami igen nemes gondolat, de ha amúgy sikerülne is, akkor is biztosan lesz olyan szerény agykapacitású vezető, aki például a háta mögött kapcsolja be az övet, hogy abbamaradjon végre a csipogás. Az viszont biztos, hogy egy Volvóban nagyságrendekkel nagyobb biztonságban van bárki, mint egy nullacsillagos töréstesztű kínai Mini-klónban.