A Kawasaki hosszú várakozás után az idei Intermot rendezvényen kiállította a nagyközönség elé az új Ninja, a H2-es versenyváltozatát. A H2R néven bemutatkozott, kompresszoros motorral hajtott versenygép pontos teljesítményadatát nem hozta napvilágra a gyártó.

Mindössze annyi olvasható a hivatalos közleményben, hogy a készítők nagyjából 300 lóerősre tervezték a kompakt kétkerekűt. Ezt az erőt pedig Bridgestone V01-es slick abroncsokon adja át az útnak a japán vállalat újdonsága. A H2R elől 120/60 R17, hátul pedig 190/65 R17-es gumikon gördül. A félelmetes erőnek köszönhetően óriási sebesség elérésére képes a szóban forgó kétkerekű. Hogy mennyivel tud száguldani, arról a Kawasaki egyik tesztpilótája és versenyzője, Jeremy Toye adott némi felvilágosítást az Instagramon. A motoros állítása szerint 210 mérföldes óránkénti sebességet, tehát 338 km/h-t ért el a H2R-rel. Emellett arra is felhívta a figyelmet, hogy a motort igazán egyedivé tévő szárnyak rendkívül jól működtek. A H2-es versenyváltozata tehát nem tartozik bele abba a megállapodásba, amit a japán vállalatok kötöttek néhány éve, hogy a motorjaik nem lépik át a 300 km/h-s tempót.
Ezek után már csak az a kérdés maradt megválaszolatlan, hogy vajon a nemsokára bemutatkozó, utcai H2-es milyen paramétereket tud felmutatni. Erre azonban a novemberi EICMA kiállításig várni kell.