Az első Trabant 1957. november 7-én gördült le a futószalagról.
Az X és az Y generációnak, vagyis azoknak, akik 1960 és 2000 között születtek biztosan nem kell bemutatni a Trabantot. Főleg előbbi lehet úgy vele, hogy birtokolt is ilyen járművet, vagy ha nem, akkor egész biztosan ült benne.
A kisebbek körében is népszerű volt a jármű, főleg a zöld Trabant, ami a legenda szerint szerencsét hozott.
Ez az autó volt az első jármű a Német Demokratikus Köztársaságból, ami a keleti közlekedés szimbólumává vált.
Az első Trabant a P50-es széria volt, de a mérnökök hamar elkezdték továbbfejleszteni - mutatott rá az Alapjárat cikke. Az 500 köbcentis, eredetileg mindössze 18 lóerős kéthengeres erőforrása már 1960-ban 20 lóerősre erősödött, és az autó teljesen szinkronizált sebességváltót kapott.
Két évvel később már a továbbfejlesztett 600-as széria mutatkozott be, amelyben egy 600 köbcentis motor szolgált bitang 23 lóerővel, és alig kellett újabb két év ahhoz, hogy 1964-ben kezdetét vegye a mifelénk is sokkal jobban ismert új Trabant, a 601-es gyártása, amely sokak számára jelenti a Trabantot.