.jpg?crop=2104,868,14,49&width=386)
Ez a Netflix-akcióthriller szó szerint felrobbantja az elméd – de csak ha bírod a tempót
Olvass tovább...
Egy nyugodt életre vágyó veterán, egy eltűnt lány, és egy világ, amiről jobb lett volna sosem tudni. Az Amazon Prime akciófilmje nem kérdez – üt.
Levon Cade (Jason Statham) nem akar már hős lenni. Egykor a titkosszolgálat kötelékében szolgált, most építkezéseken dolgozik, csendben, békében, a láthatatlanságot választva. Egyetlen célja, hogy láthassa kislányát, akinek felügyeleti jogáért küzd. De a múlt nem hagyja nyugodni.
Amikor építkezési főnöke (Michael Peña) lányát emberkereskedők rabolják el, Levon számára nem kérdés, mit kell tennie, hiszen Jenny, mintha a családja része lenne. Levon ígéretet tesz: hazahozza.
Olvass tovább...
A Melós (eredeti címén: The Working Man) minden klisét felvonultat, amit csak elvárhatunk egy Jason Statham-filmtől – de mindezt súllyal és keserűséggel teszi. Ez nem egy szórakoztató pörgés a belvárosi sikátorokban: ez egy nyers, sötét akció-thriller, amely az emberkereskedelem rémálomszerű világába vezet.
Statham ezúttal sem kíméli ellenfeleit – se kézzel, se vascsővel, se gránáttal. Az akciójelenetek időnként brutálisan hatásosak, máskor már-már fáradtnak tűnnek, mintha a sztár maga is megérezné a korát. A verekedések viszont továbbra is precízek, a film vizuális stílusa pedig hol digitálisan steril, hol szemcsésen durva, ami néha frissítő, néha zavaró.
A forgatókönyvet Sylvester Stallone írta David Ayer rendezővel közösen – és ez érződik is. A film egyfajta háromszögben billeg: Statham visszafogott keménysége, Stallone macsós nosztalgiája és Ayer sötét, társadalomkritikus világlátása egyszerre vannak jelen.
Levon kapcsolata vak veterán barátjával (David Harbour), és a bűnbandák világába való alámerülése néha a régi, kemény krimik hangulatát idézi – de a film inkább a vért és fájdalmat választja a csendes nyomozás helyett.
Olvass tovább...
Jenny elrablása csak a jéghegy csúcsa. Ahogy Levon egyre mélyebbre ás, egy egész rendszert lát meg – politikai, rendőrségi és bűnszervezeti összefonódásokkal, ahol senki sem tiszta, és senki sincs biztonságban. Levon nyomozása így nemcsak bosszúhadjárattá, hanem egy ember utolsó kísérletévé válik, hogy megváltsa saját lelkiismeretét.
A Melós nem találja fel újra az akció-thrillert, de erőteljesen hozza azt, amit ígér. A történet kiszámítható, de a téma súlya és a néha igazán feszült jelenetek miatt mégis képes feszültséget kelteni. A klasszikus „egy ember szembeszáll a rendszerrel” sztori ez – de itt a rendszer nem egyszerűen a rosszfiúk gyűjtőhelye, hanem a társadalom egyik legsötétebb rétege.
Ha szereted Jason Statham keménykedéseit, ha elbírsz egy kicsit sematikus, de hatásos történettel, és ha nem zavar, hogy a film nem újít, csak hozza a formáját – akkor igen. A Melós egy erős közepes darab, de időnként emlékeztet rá, miért is lett Statham a modern akciófilmek egyik utolsó nagy ikonja.
Az alábbi videóban az Amazon Prime-on elérhető akciófilm előzetese látható: