promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Az Amazon Prime akciófilmje olyan ütős, hogy még levegőt venni is elfelejtesz közben

Az Amazon Prime akciófilmje olyan ütős, hogy még levegőt venni is elfelejtesz közben

Borítókép:  Youtube videó
Film & Sorozat
Kategória fejléc

Egy nyugodt életre vágyó veterán, egy eltűnt lány, és egy világ, amiről jobb lett volna sosem tudni. Az Amazon Prime akciófilmje nem kérdez – üt.

Egy katona múltja nem felejt

Levon Cade (Jason Statham) nem akar már hős lenni. Egykor a titkosszolgálat kötelékében szolgált, most építkezéseken dolgozik, csendben, békében, a láthatatlanságot választva. Egyetlen célja, hogy láthassa kislányát, akinek felügyeleti jogáért küzd. De a múlt nem hagyja nyugodni.

Amikor építkezési főnöke (Michael Peña) lányát emberkereskedők rabolják el, Levon számára nem kérdés, mit kell tennie, hiszen Jenny, mintha a családja része lenne. Levon ígéretet tesz: hazahozza.

Klisés akciófilm, mégis működik

A Melós (eredeti címén: The Working Man) minden klisét felvonultat, amit csak elvárhatunk egy Jason Statham-filmtől – de mindezt súllyal és keserűséggel teszi. Ez nem egy szórakoztató pörgés a belvárosi sikátorokban: ez egy nyers, sötét akció-thriller, amely az emberkereskedelem rémálomszerű világába vezet.

Statham ezúttal sem kíméli ellenfeleit – se kézzel, se vascsővel, se gránáttal. Az akciójelenetek időnként brutálisan hatásosak, máskor már-már fáradtnak tűnnek, mintha a sztár maga is megérezné a korát. A verekedések viszont továbbra is precízek, a film vizuális stílusa pedig hol digitálisan steril, hol szemcsésen durva, ami néha frissítő, néha zavaró.

Stallone, Ayer és a Statham-vonal

A forgatókönyvet Sylvester Stallone írta David Ayer rendezővel közösen – és ez érződik is. A film egyfajta háromszögben billeg: Statham visszafogott keménysége, Stallone macsós nosztalgiája és Ayer sötét, társadalomkritikus világlátása egyszerre vannak jelen.

Levon kapcsolata vak veterán barátjával (David Harbour), és a bűnbandák világába való alámerülése néha a régi, kemény krimik hangulatát idézi – de a film inkább a vért és fájdalmat választja a csendes nyomozás helyett.

Egy ügy, ami túl nagy

Jenny elrablása csak a jéghegy csúcsa. Ahogy Levon egyre mélyebbre ás, egy egész rendszert lát meg – politikai, rendőrségi és bűnszervezeti összefonódásokkal, ahol senki sem tiszta, és senki sincs biztonságban. Levon nyomozása így nemcsak bosszúhadjárattá, hanem egy ember utolsó kísérletévé válik, hogy megváltsa saját lelkiismeretét.

Műfaji darab vagy valami több?

A Melós nem találja fel újra az akció-thrillert, de erőteljesen hozza azt, amit ígér. A történet kiszámítható, de a téma súlya és a néha igazán feszült jelenetek miatt mégis képes feszültséget kelteni. A klasszikus „egy ember szembeszáll a rendszerrel” sztori ez – de itt a rendszer nem egyszerűen a rosszfiúk gyűjtőhelye, hanem a társadalom egyik legsötétebb rétege.

Érdemes megnézni?

Ha szereted Jason Statham keménykedéseit, ha elbírsz egy kicsit sematikus, de hatásos történettel, és ha nem zavar, hogy a film nem újít, csak hozza a formáját – akkor igen. A Melós egy erős közepes darab, de időnként emlékeztet rá, miért is lett Statham a modern akciófilmek egyik utolsó nagy ikonja.

Az alábbi videóban az Amazon Prime-on elérhető akciófilm előzetese látható: