
3 méteres óriás szaladt át a MÁV egyik járata előtt, sokkot kapott a mozdonyvezető
Olvass tovább...


Olyan arcát mutatta meg a Magyar Államvasútak, amit évek óta nem láthattunk.
A reklámtevékenység (az a fajta, ahogy ma ismerjük) Magyarországon is fokozatosan alakult ki: már a 19. század végén megjelentek a kirakatplakátok és újsághirdetések, de az igazán rendszeres reklámkommunikáció, tudományos-marketing szemlélettel jelent megcsak a 20. század elején. A szocialista korszakban a reklámok nagy része nem kizárólag termékekről szólt: közösségi célokat, állami üzeneteket vagy a híres-hírhedt szocialista vásárlói kultúrát hirdette. Egy tanulmány így fogalmaz:
„A vállalati marketingkommunikáció ekkor nem jellemző, inkább a társadalmi és politikai célú üzenetek domináltak.”
A 1970-es évektől fontos márkák és a modern marketing-kommunikáció bekapcsolódása is megindult: ekkor egészen új értékek, márkanév-építés, kampányok jelentek meg. 1989-től, a rendszerváltást követően a nyugat-európai minták gyorsan begyűrűztek: a kereskedő vállalkozások, ügynökségek és médiacsatornák hirtelen éles versenyben találták magukat. Ekkor jöttek létre a tömegmédia reklámjai: televíziós spotok, óriásplakátok, rádió- és újsághirdetések.

Olvass tovább...
De az állam is meglátta ezt az újfajta lehetőséget és ő is elkezdte népszerűsíteni a szolgáltatásait. Így kerülhetett adásba az a MÁV reklám, ami ma már elképesztően ódivatúnak tűnik, de mégis modernebb, mint gondolnánk.
A MÁV (Magyar Államvasutak) több mint 175 éve szeli át Magyarországot, összekötve falukat, városokat, embereket s a balatoni járataik is igen emblematikusak. Az 1846-ban indult Pest-Vác vonaltól a modern InterCity járatokig a vasút a magyar ipar és közlekedés szimbóluma lett. A MÁV nemcsak közlekedési vállalat, hanem egyfajta nemzeti emlék: gőzmozdonyok füstje, retró kocsik zaja, a Nyugati pályaudvar patinája mind hozzátartozik az utasszállításnak ehhez a formájához. Ma már a MÁV-START és a MÁV-VOLÁN integrált rendszere digitális jegyekkel, okosmenetrenddel és európai színvonalú fejlesztésekkel viszi tovább a magyar vasút hagyományát.
Ettől függetlenül van, amit a mai napig megtartottak: ebben a reklámban szerepel olyan szerelvény, amely mg a mai napig is minden napos rendszerességgel viszi el a magyar utasokat A-ból B-be. Az egyik leghíresebb magyar retro reklámot itt nézhetitek meg, melynek a hangulata magával ragadó, generációk egész sora tud kapcsolódni a vidám képkockákhoz:
Retro (?) MÁV reklám
Posted by RetroReklámok on Wednesday, October 22, 2025

Olvass tovább...
Forrás: wikipedia, eltereader, papp-vary.hu, old2.kgk.uni-obuda.hu