
Szokatlan történet terjed Mészáros Lőrincről, Felcsúton különös eset történt
Olvass tovább...
Ennek köszönheti a Fidesz a sikerét, Magyar Péternek esélye sincs?
Egyre közelebb vagyunk a 2026-os választásokhoz, a közéletet ilyenkor még a szokásosnál is jobban ellepik a politikai üzenetek. Könnyen beláthatjuk, hogy a tét nem kicsi, sorozatban négy kétharmados Fidesz-KDNP győzelem után úgy tűnik, hogy akadt egy esélyes kihívó, Magyar Péter és a Tisza Párt - ezt még prominens fideszes politikusok is elismerik.
Ahogy az ilyenkor lenni szokott, szinte hetente hoznak ki közvélemény kutatási adatokat is, amik tulajdonképpen semmit nem érnek, ugyanis mindkét nagy tömb azt állítja, hogy ő vezet, attól függ, ki a megrendelő - mindkét eredmény nyilván nem lehet igaz, úgyhogy mégis csak kénytelenek lesznek a választókra bízni a döntést.
Olvass tovább...
Ilyen kiélezett helyzetben természetesen nem mindegy, hogy ki milyen taktikával vág neki a kampányolásnak, egy marketingszakértő pedig most igen érdekes dolgokra világított rá. Úgy fogalmazott, hogy a Fidesznek megvan a módszere, aminek sorozatban négy 2/3-os győzelmet köszönhet, ez pedig az úgynevezett "customer development", vagyis az ügyfél-fejlesztés vagy ügyfélre-fejlesztés.
A metódust tanítják a legnagyobb egyetemeken is és piacvezető globális vállalatok is alkalmazzák, a lényege az, hogy azt csinálják, hogy kitalálnak valamit, majd megpróbálják meggyőzni a potenciális vásárlóréteget (ebben az esetben szavazóréteget), hogy az jó, hanem már eleve a felvevőpiacot kérdezik meg az igényekről, majd arra fejlesztenek.
Olvass tovább...
A szakértő szerint ezért van az, hogy amellett, hogy Orbán Viktor a kormány arca, a Fidesznek rengeteg kommunikátora van Német Szilárdtól Filep Dávidon át (A Kopasz oszt) Orbán Balázsig, ugyanis minden választói réteg számára legyárt egy figurát vagy akár plakátot, aki a leghatásosabban tudja kommunikálni a párt üzenetét - azokkal pedig akik meggyőzhetetlenek, egyáltalán nem foglalkozik.
Szerinte ebben a Fidesznek behozhatatlan előnye van Magyar Péterrel szemben, aki idő és erőforrás híján csak a self-brandingre, vagyis egy nagyon erős önmárka építésére tud koncentrálni, azzal az egyszerű üzenettel, hogy bármi, csak ne a Fidesz, ami az ő esetében tényleg a leglogikusabb választás.
A szakértő videója a módszerről:
@csedetiktok Ebben jobb Orbán az Apple-nél!
eredeti hang – Csorba Dániel - Csorba Dániel