promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Bevetette a Fidesz a csodafegyvert, amiről kiderült hogy rossz irányba lő

Bevetette a Fidesz a csodafegyvert, amiről kiderült hogy rossz irányba lő

Borítókép:  www.profimedia.hu
Belföldi hírek
Kategória fejléc

Olyan döbbenetes eredmény született, amitől még a szakértők is a fejüket fogják.

Amikor egy politikai erő új kommunikációs csatornát indít, a cél általában egyértelmű: a saját szavazótábor mozgósítása és tájékoztatása. A Fidesz a közelmúltban két ilyen platformot is elindított, a Digitális Polgári Köröket (DPK) és a Harcosok Klubját, hogy a digitális térben is erősítse a kapcsolatait a támogatóival. Egy friss felmérés azonban egy rendkívül érdekes és váratlan jelenségre világított rá.

A Publicus Intézet kutatása ugyanis kimutatta, hogy ezeket az új, kifejezetten a kormánypárti szavazóknak szánt platformokat sokkal nagyobb arányban ismerik az ellenzéki szavazók.

Mit mutatnak a számok?

A különbség nem elhanyagolható, 15 százalékpont. A helyzet annyira szokatlan, hogy még a kutatók is újraellenőrizték az adatokat, de az eredmény helytállónak bizonyult.

Ez állhat a meglepő eredmény hátterében

Pulai András, a Publicus Intézet stratégiai igazgatója szerint a magyarázat a két szavazótábor eltérő médiafogyasztási szokásaiban keresendő.

A kutatás alapján a Fidesz szavazói jellemzően kevesebb online politikai tartalmat fogyasztanak, így hozzájuk lassabban jutnak el az új, digitális kezdeményezések. Ezzel szemben az ellenzéki szavazók rendkívül aktívak az interneten és az ellenzéki politikusok is gyorsan felkapták a témát, így a hír náluk sokkal hatékonyabban terjedt el.

A jelenség tehát nem a kampány hibájából, hanem a célcsoportok eltérő online jelenlétéből fakad. A helyzetet tovább árnyalja, hogy a megkérdezettek több mint fele nem tudja, mi a különbség a két szervezet között, a csatlakozási hajlandóság pedig egyelőre mindkét oldalon visszafogott.

Új irányok a kommunikációban?

Ez a váratlan eredmény érdekes kihívás elé állíthatja a kampánystratégákat.

A jelek szerint a kormánypárt is érzékelhette, hogy a digitális csatornák mellett más utakra is szükség van, hiszen szeptember 20-ra már egy offline, személyes találkozót hirdettek meg a Digitális Polgári Körök tagjainak.

A kutatás rávilágít egy fontos kommunikációs tanulságra: a digitális térben az üzenetek gyakran kiszámíthatatlan utakon terjednek és nem mindig azt a közönséget érik el a leghatékonyabban, akiknek eredetileg szánták őket. A mostani helyzet egy izgalmas példája annak, hogyan működik a modern politikai kommunikáció és milyen váratlan fordulatokat hozhat egy-egy új kezdeményezés.