promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Elvérzik a Harcosok klubja? A fejük felett döntöttek, ez lehet a vég

Elvérzik a Harcosok klubja? A fejük felett döntöttek, ez lehet a vég

Borítókép:  www.profimedia.hu
Belföldi hírek
Kategória fejléc

Orbán Viktor tehetetlen, ezzel nem számolt a Fidesz.

A Meta brutális lépést jelentett be, ami földindulást okozhat a magyar politikai marketingben. Olyan döntés érkezett, ami alapjaiban átformálhatja az online politikai kommunikációt Magyarországon - és az EU egész területén.

Ez a lépés nem látványos, nincsenek benne hangos szavak vagy látványos gesztusok – mégis, sokkal mélyebben hat, mint hinnénk. Egyesek már most a jövőt tervezik újra miatta, mások még csak most kezdik felfogni, hogy ami eddig működött, az már nem fog. Amit eddig természetesnek, sőt nélkülözhetetlennek gondoltak, az néhány hónapon belül eltűnik. És azok, akik eddig gondosan felépítették jelenlétüket, most tanácstalanul néznek körbe: hová tűnt a terep, ahol eddig minden egyszerű volt?

Mit tervez a vállalat?

A Meta - a Facebook és Instagram anyavállalata - októbertől nem enged politikai hirdetéseket az unióban. Mindezt azért, mert nem hajlandó alkalmazkodni az EU átláthatósági szabályozásához, amely azt is megkövetelné, hogy nyilvánossá tegyék, ki fizet egy-egy hirdetésért és milyen adatok alapján célozták a felhasználókat.

A változás nem pusztán technikai jellegű:

a politikai szereplők számára az egyik legfontosabb eszköz vész el. A posztolás továbbra is marad, de fizetett eléréssel, célzott kampányokkal nem lehet majd népszerűsíteni üzeneteket.

Az online hirdetéssel működő politikai kommunikáció padlóra kerülhet

A Fidesz "Harcosok klubja" csoportja, a Megafon és a kormányközeli média tucatnyi oldala mind-mind a Meta rendszerére építette fel hatékony, mikrocélzással dolgozó kampányait. Ahogy az ellenzéki hirdetéseket is súlyosan érintheti ez a változás. Most viszont ez a rendszer egyik napról a másikra összeomolhat.

A Meta lépése tehát nem csak a kormánypártot érinti. Civil szervezetek, kisebb pártok, független jelöltek is elvágnak egy kulcsfontosságú elérési csatornától.

TikTok, Telegram, Twitter - ezek jöhetnek szóba alternatíváként, de egyik sem tudja egyelőre azt, amit a Meta tudott: olcsó, gyors és brutálisan hatékony politikai célzást.

A jövő kérdéses. Egy dolog biztos: a Facebook lekapcsolásával megkezdődött a politikai kommunikáció új korszaka. Akinek nincs B-terve, az most komoly bajban van.

Aki szeretné finomhangolni Facebook és Instagram hirdetéseit, az alábbi videóból azt is megtanulhatja, hogyan tegye ezt.