
Különös dolog történt a BKK 10 perces leállásánál, olyat mutatott a kamera amire senki nem volt felkészülve
Olvass tovább...
Nem fog örülni Karácsony Gergely.
Egy friss európai felmérés komoly kritikát fogalmazott meg Budapesttel kapcsolatban: a „Gyerekbarát városi mobilitás” (a tanulmány eredeti címe Urban Mobility for Children) rangsorban a vizsgált 36 város közül csupán a 30. helyet szerezte meg, mindössze 16%-os eredménnyel.
A felmérés három fontos szempontot vett górcső alá: az iskolák környékén ideiglenesen lezárt „iskolai utcák” (school streets) gyakorlatát, a 30 km/h-s sebességkorlátozással védett utcák arányát, valamint a valódi forgalomtól elválasztott kerékpárutak meglétét.
Olvass tovább...
Míg Párizs például az utcáinak 89%-án vezetett be 30km/h-s sebességkorlátot, a kerékpárútjainak pedig több mint felét fizikai elválasztás védi (ami 79%-os végső eredményhez vezetett), Budapesten nem volt egyetlen hivatalos iskolai utca sem, miközben az utcák mindössze 44%-án van legalább 30 km/h-s korlátozás.
A Karácsony Gergely főpolgármester által erősen propagált kerékpárutak szintén siralmasak: csak 4%-uk rendelkezik olyan védelemmel, ami fizikailag elhatárolja őket a gépjárműforgalomtól. A tanulány következtése szerint ez nemcsak a gyerekeket, hanem a városi kerékpárosok jelentős részét is elriasztja - sokan panaszkodtak arról, hogy veszélyben érzik magukat a forgalomban.
Olvass tovább...
A Clean Cities Campaign hazai projektmenedzsere, Szegő Judit szerint egyértelmű, hogy a gyerekbarát város nemcsak a kicsiknek előnyös, hanem az összes fővársoban lakónak is.
A lassabb forgalom, a tisztább levegő és biztonságosabb utcák mind hozzájárulnak ahhoz, hogy többen válasszák a gyaloglást, bringázást, ez pedig csökkentheti a zajt, légszennyezést és az ülő életmód egészségügyi kockázatait.
Példát lehetne venni más városokról: Barcelonában például létezik az úgynevezett a „bicibusz” - a gyerekek közösen, konvojban bicikliznek az iskolába reggel, felnőttek és időnként rendőrök is kísérik a gyerekeket.
A Clean Cities Campaign szerint politikai akarat és villámgyors beavatkozások szükségesek, csak így lehet rövid időn belül élhetőbb, gyerekbarát budapesti utcákat kialakítani.
Budapest jelenleg a hatszázas mezőny egyik leggyengébb tagja - de egy kis ambícióval és befektetéssel hamar visszakapaszkodhat a lista élére. A tét nem csak a város híre, hanem a következő generáció biztonsága és egészsége is.
Egy külföldi véleménye Budapestről, mit lehet benne imádni és utálni:
forrás: DailyNewsHungary