promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Gazdasági sokkot hozhat a februári nyugdíjfizetés napja, bezuhanhat a forgalom a boltokban, ha sokan csatlakoznak

Gazdasági sokkot hozhat a februári nyugdíjfizetés napja, bezuhanhat a forgalom a boltokban, ha sokan csatlakoznak

Borítókép:  Profimedia / illusztráció
Belföldi hírek
Kategória fejléc
Promotions

A növekvő árak miatt a szomszédos országhoz hasonló dolgot terveznek.

Hiába nem olyan magas az infláció, mint az elmúlt években, az élelmiszerárak teljesen elszálltak, egy nagybevásárlás pedig szemmel láthatóan megterheli a magyar emberek kasszáját. Nem példa nélküli a dolog, Európa-szerte nagyot emelkedtek az árak, ám vannak olyan országok, ahol már nem tűrik a folytonos drágulást, és úgy döntöttek, hogy visszavágnak az egyre csak emelkedő árak miatt.

Így tettek Horvátországban is, január végén ugyanis bojkottot hirdettek, minek következményeképp az élelmiszerboltokban 50 százalékkal esett vissza a forgalom. A kiskereskedelemben teljes volt a sokk, hiszen a veszteség eurómilliókban volt mérhető, a horvátok azonban már a következő ilyen alkalomra készülnek, ezekbe pedig már bevonják a benzinkutakat, éttermeket és egyéb más szolgáltatókat is.

Lakossági árharc jöhet itthon is

A horvát példára itthon is reagáltak, és a közösségi felületeken egyre több poszt születik, amiben arra kérik az embereket, hogy jövő pénteken ne menjenek boltba. A TikTokon is meghirdették a „vásárlásmentes napok” akciót, már csak az a kérdés, mennyien veszik komolyan és fognak össze. Az sem mellékes, hogy mennyire érik el ezzel az idősebb korosztályt, akik épp jövő pénteken kapják meg a következő nyugdíjukat.

A horvátoknál a bojkott hatására több üzletlánc is árcsökkentésbe kezdett, ami marketingfogásnak sem utolsó, hiszen egyes helyeken több száz termék árát mérsékelték – abban bízva, hogy ezzel elnyerik a vásárlók szimpátiáját.

Van értelme a bojkottnak?

Kozák Tamás, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára a Pénzcentrum érdeklődésére elmondta, hogy a tartós árcsökkentés nem valósítható meg:

„Természetesen lehet kezdeményezni, meg indítani akciókat. Vannak kis előnyök, de a hipermarketekben, diszkontokban is látjuk azt, hogy napi szintűek az akciók, de ezek alapvetően kereskedelempolitikai ár-akciók, de hosszú távon árat csökkenteni nem lehet, mert nincs mögötte piaci logika”

– fogalmazott.

Mint hozzátette, a vásárlásmentes napoknak nem lenne jó hatása a magyar gazdaságra, és pontosan nem is látni mögötte az elképzelést, hiszen ha másnap ugyanúgy megveszik a boltban a szükséges termékeket, akkor alapvetően semmin nem változtatnak.

A szomszédban mindenesetre komoly következményei lettek az esetnek: