Rekordgyorsan fogynak ezek a karácsonyi termékek a Pepcoban, egymást tapossák érte az emberek
Olvass tovább...
Az anyacég rossz döntései miatt még a karácsony is nagyon gyengén sikerült a Pepconak.
Már tíz éve részese a hazai plázáknak és bevásárlóközpontoknak, de legrosszabb esetben is a magyar vásárlói szokások toplistájának a Pepco. A diszkontáruházlánc 2004-ben került megalapításra, és az elmúlt bő egy évtizedben már a magyarországi kiskereskedelemben is szinte fogalom lett a neve. A Pepco üzleteiben egyaránt megtalálhatóak tartós élelmiszerek és élelmiszer-alapanyagok, ruházati termékek, háztartási felszerelések, szezonális áruk, mint például az ünnepi dekorációk. Karácsony környékén rengeteg olyan árut találhatunk, ami elnyerheti a tetszésünket, legyen szó a saját karácsonyfánk díszítéséről, vagy akár ajándékról a szeretteinknek.
Olvass tovább...
A Pepco egyik legfőbb vonzerejét a tudatosan alacsonyan tartott diszkontárak határozzák meg. A brit és lengyel alapítású cégnél mindig is a legfontosabbnak tartották a jellemzően kedvező árakat. Ennek is köszönhető, hogy ha találkozhatunk néha márkás vagy minőségi kínálattal, elsősorban az olcsóság a fő vonzerő.
Az alacsony árfekvés persze néha elkerülhetetlen, hogy vonzza magával a bóvlit, azaz a kevéssé jó minőséget is.
Az Egyesült Királyságban nem Pepcoként, hanem Poundlandként ismertek ezek az egyértelműen ugyanazon stratégiát követő üzletek. Sőt, van egy harmadik testvér is a portfólióban, bár az szintén nem ismert hazánkban. A Dealz szintén a királyságban székel, de lényegében teljesen hasonló az árukínálata, mint a másik két áruháznak.
Olvass tovább...
Az Európai Szupermarket Magazin beszámolója szerint a jó üzleti részeredmények ellenére nem feltétlenül rózsás a helyzet a Pepco környékén. A diszkontlánc ugyan stabilan teljesít, és a várakozásoknak megfelelő számokat hoz összességében. Azonban a briteknél vitézkedő Poundland diszkontok gyenge eredményei miatt a Pepco utolsó negyedéves (azaz karácsonyi!) bevételei 1,1 százalékkal csökkentek az első negyedévhez képest. Ez elképesztő gyengülésnek számít, főleg, ha hozzátesszük, hogy a harmadik negyedévhez képest pedig már 3,5 százalék volt a visszazuhanás.
Valós okot egyelőre a Pepco anyacégénél se tudtak felderíteni. Egyes elméletek szerint az emberek tavaly kevesebb ruhát vásároltak a karácsonyi szezonban.
Másrészt saját nagylelkűségükre mutogatnak, miszerint csökkentették a bruttó árrést a még kedvezőbb eladási árak prezentálása érdekében. Persze nehezen hihető, hogy egy egész Európában jegyzett cég ne venné figyelembe a saját érdekeit a vásárlók kedvének keresése közben.
Forrás: European Supermarket Magazine