promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Lejtőn a Pepco-csoport egyik üzletága, bajban lenne a népszerű bolthálózat?

Lejtőn a Pepco-csoport egyik üzletága, bajban lenne a népszerű bolthálózat?

Borítókép:  Profimedia
Belföldi hírek
Kategória fejléc
Promotions

Gyengén sikerült a karácsony, de Magyarországon nem kell aggódni.

Már tíz éve részese a hazai plázáknak és bevásárlóközpontoknak, de legrosszabb esetben is a magyar vásárlói szokások toplistájának a Pepco. A diszkontáruházlánc 2004-ben került megalapításra, és az elmúlt bő egy évtizedben már a magyarországi kiskereskedelemben is szinte fogalom lett a neve. A Pepco üzleteiben egyaránt megtalálhatóak tartós élelmiszerek és élelmiszer-alapanyagok, ruházati termékek, háztartási felszerelések, szezonális áruk, mint például az ünnepi dekorációk. Karácsony környékén rengeteg olyan árut találhatunk, ami elnyerheti a tetszésünket, legyen szó a saját karácsonyfánk díszítéséről, vagy akár ajándékról a szeretteinknek. 

A Pepco egyik legfőbb vonzerejét a tudatosan alacsonyan tartott diszkontárak határozzák meg. A brit és lengyel alapítású cégnél mindig is a legfontosabbnak tartották a jellemzően kedvező árakat. Ennek is köszönhető, hogy ha találkozhatunk néha márkás vagy minőségi kínálattal, elsősorban az olcsóság a fő vonzerő.

Az alacsony árfekvés persze néha elkerülhetetlen, hogy vonzza magával a bóvlit, azaz a kevéssé jó minőséget is. 

Az Egyesült Királyságban nem Pepcoként, hanem Poundlandként ismertek ezek az egyértelműen ugyanazon stratégiát követő üzletek. Sőt, van egy harmadik testvér is a portfólióban, bár az szintén nem ismert hazánkban. A Dealz szintén a királyságban székel, de lényegében teljesen hasonló az árukínálata, mint a másik két áruháznak. 

A Poundland háza táján van probléma

Az Európai Szupermarket Magazin beszámolója szerint a jó üzleti részeredmények ellenére nem feltétlenül rózsás a helyzet a Poundland környékén. A diszkontlánc ugyan stabilan teljesít, és a várakozásoknak megfelelő számokat hoz összességében. Azonban a briteknél vitézkedő Poundland diszkontok gyenge eredményei miatt a Pepco Group utolsó negyedéves (azaz karácsonyi!) bevételei 1,1 százalékkal csökkentek az első negyedévhez képest. Ez elképesztő gyengülésnek számít, főleg, ha hozzátesszük, hogy a harmadik negyedévhez képest pedig már 3,5 százalék volt a visszazuhanás. 

Valós okot egyelőre az anyacégénél se tudtak felderíteni. Egyes elméletek szerint az emberek tavaly kevesebb ruhát vásároltak a karácsonyi szezonban.

Másrészt saját nagylelkűségükre mutogatnak, miszerint csökkentették a bruttó árrést a még kedvezőbb eladási árak prezentálása érdekében. Persze nehezen hihető, hogy egy egész Európában jegyzett cég ne venné figyelembe a saját érdekeit a vásárlók kedvének keresése közben. 

Magyarországon nem kell aggódni

Mint azt a Pepco közölte, a többi említett márkától külön üzemelteti bolthálózatát, ami stabilan teljesített a 2024-es év végén, a csoport gyengébb LFL teljesítménye mögött pedig a Poundland átmeneti nehézségei húzódnak meg.

A Pepco Csoport utolsó negyedévi pénzügyi beszámolója szerint a Pepco márka bevétele az előző év azonos időszakához képest 1,4 százalékkal növekedett.

Forrás: European Supermarket Magazine